طراحی لوگو چیست؟

لوگو یا آرم به علامتی گفته می شود، که بصورت تصویر، نوشته، یا ترکیبی از آنها، به شکلی خاص و منحصر به فرد طراحی می شود. لوگو به نوعی نشانگر یک کسب و کار، سازمان، فرد و غیره است؛ که باعث می شود تا به آن هویت بخشیده شود. منظور از هویت بخشیدن این است که لوگو هر مجموعه و برندی، بیانگر نوع کالا و خدمات، شخصیت، اهداف و سیاست های آن است. یکی از ابتدایی ترین و مهمترین اقدامات برای شروع یک کسب و کار یا هر فعالیتی، طراحی یک لوگوی خاص برای آن است.

اهمیت داشتن لوگو برای کسب و کارها

طراحی لوگو یکی از مهمترین اقدامات در برند سازی است؛ و نقش پررنگی در مسیر موفقیت برند دارد. با توجه به گسترش رسانه های مختلف و شبکه های اجتماعی، کسب و کار های بسیاری همواره در حال تبلیغ و گسترش کسب و کار خود هستند. در این رقابت، شما زمان بسیار کوتاهی برای معرفی خود و کسب و کارتان دارید. یک لوگو جذاب میتواند تاثیر اولیه فوق العاده ای بر مخاطبانتان بگذارد، و باعث جلب اعتماد آنها بشود. لوگو حرفه ای، باعث وفاداری مشتریانتان می شود؛ البته عامل اصلی حفظ مشتریان ارائه خدمات باکیفیت و تعهد به وعده هایتان است اما امروزه نباید از ظواهر غافل شد. فراموش نکنید که لوگو شما تصویر اصلی کسب و کار شماست؛ پس اگر تصویر اصلی کسب و کار شما جذاب نباشد، در دنیای رقابتی امروز جایگاهی نخواهید داشت.

انواع طراحی لوگو

برای دسته بندی لوگو ها معیارها و اشکال مختلفی وجود دارد؛ اما بطور کلی تمامی لوگو ها، از نظر ساختاری به سه دسته تقسیم می شوند.

آرم و لوگو تصویری: شمایلها و نمادها تصاویر ساده ای از نشانه ای از یک شرکت یا محصول خاصند. آنها از تصاویری که نمایش خلاصه یا لفظی از سازمان شما را در بردارند، استفاده می کنند. نمادها از نوشته های معمولی غیرمستقیم ترند و فرصتی برای تفسیر وسیعتر و بهتر از آنچه شرکت ارائه می دهد، فراهم می کنند. برای اثر گذاری هرچه بیشتر این سبک از لوگو، در فرایند طراحی باید قوائدی مثل قابل شناسایی بودن، به یاد ماندنی بودن، واضح و باکیفیت بودن و توضیحی و مفهومی بودن رعایت شود.

لوگو نوشتاری یا لوگوتایپ: که در صنعت طراحی (نماد کلمه ای) نیز گفته می شود، نام برند یا شرکت شما را تبدیل به یک لوگو، با نوع فونت و سبک یکتا می کند. انواع فونت در هزاران نوع، شکل، اندازه، و سبک ممکن، که هر یک تاثیر متفاوتی روی مخاطب مورد نظر دارند. فونت های دستخطی حالت رسمی و تهذیبی دارند، فونت های ضخیم تداعیگر قدرت و نیرومندی هستند و فونت های اوریبی حس انگیزش و حرکت را القا می کنند. انواع فونت همچنین شامل حروف دست نویس، کاراکتر و نمادهایی می شوند که به گونه ای تبدیل شده اند که چشم را بفریبند و جلب توجه کنند. همچنین، تصاویر را نیز، برای تاثیر بصری بهتر، می توان به این نوع لوگوها تبدیل کرد. در هنگام انتخاب یک لوگوتایپ یا نماد کلمه ای باید به خوانایی و سادگی تشخیص آن، حتی در شرایطی که باید در اندازه کوچک روی کارت های تجاری چاپ شود، توجه نمود.

لوگو ترکیبیاین لوگو ها گرافیکی شامل متن و سمبل/شمایل در کنار هم دارند؛ که تصویر تجاری ای از سازمان یا شرکت، که می خواهید برجسته کنید، را ارائه می دهند. نوشته های کوتاه، با فراهم سازی وضوح تکمیلی از اینکه سازمان شما در چه موردی است، می توانند مکمل این نماد یا شمایل باشند. نمادهای ترکیبی بصورت یکپارچه و جداگانه طراحی می شوند. برای نمونه، لوگوی استارباکس متن و گرافیک یکپارچه دارد، ولی در لوگوی شورلت متن و شمایل از هم جدا هستند.

طراحی لوگو وب شهر

تیم طراحی گرافیکی وب شهر، با بهره گیری از راهکارها و متد های روز دنیا، تمامی خدمات گرافیکی ازجمله طراحی لوگو را، با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت ها در اختیار شما میگذراد. طراحی لوگو اهمیت فوق العاده ای برای هر سازمانی دارد؛ و طراحان ما در وب شهر با درک کامل این موضوع در تلاشند تا بهترین طرح های مناسب شما را با توجه به نوع کسب و کار و خدماتتان، و با توجه به سلیقه و نظرات شما طراحی کنند.

هزینه طراحی انواع لوگو

نه تنها خدمات طراحی گرافیکی، بلکه تمامی کار های هنری، از آنجایی که از دل هنر، تخصص و سلیقه هنرمندان و طراحان خلق می شوند، معیار دقیق و مشخصی برای قیمت گذاری ندارند. هر طرحی منتاسب با زیبایی بصری، نکات فنی و دقت و زمان صرف شده، ارزش گذاری می شود. در کشور ما طراحان گوناگون، با توجه به تخصص، سلیقه و ابزارهای طراحیشان، برای طراحی انواع لوگو قیمت گذاری میکنند. حتی برخی از آنها ابتدایی ترین و پیش پا افتاده ترین طرح ها را با قیمت های بسیار بالا به کارفرماهایشان میفروشند.

ما در وب شهر با توجه به نیاز شما عزیزان، پلن های متفاوتی را با خدمات و تعرفه های متفاوت ارائه میکنیم، تا شما هم بتوانید با مناسب ترین قیمت ها لوگو بیزینستان را طراحی و استفاده کنید.

لوگو تایپی(دیزاین و ترکیب حروف برند شما)

پلن3

هزار تومان 740
  • ارائه 4طرح پیشنهادی
  • انجام 4مرتبه ویرایش
  • حداکثر زمان تحویل 5روز

پلن2

هزار تومان 620
  • ارائه 3طرح پیشنهادی
  • انجام 3مرحله ویرایش
  • حداکثر زمان تحویل 5روز

پلن1

هزار تومان 480
  • ارائه 2طرح پیشنهادی
  • انجام 2مرحله ویرایش
  • حداکثر زمان تحویل 4روز

لوگو ترکیبی(دیزاین حروف و ترکیب با نماد شغل شما)

پلن3

هزار تومان 870
  • ارائه 4طرح پیشنهادی
  • انجام 4مرتبه ویرایش
  • حداکثر زمان تحویل 6روز

پلن2

هزار تومان 740
  • ارائه 3طرح پیشنهادی
  • انجام 3مرحله ویرایش
  • حداکثر زمان تحویل 5روز

پلن1

هزار تومان 610
  • ارائه 2طرح پیشنهادی
  • انجام 2مرحله ویرایش
  • حداکثر زمان تحویل 4روز

درنهایت 10 فایل به شما تحول داده می شود که شامل: فایل فوتوشاپ لایه باز و قابل ویرایش، فایل بدون بکگراند برای استفاده برروی محتواها وپست های شما، فایل های دو بعدی و سه بعدی و با بکگراند های مختلف می باشد.