__, مقالات سئو, مقالات طراحی سایت

آموزش گرفتن تیک آبی اینستاگرام

با رشد و افزایش تعداد کاربران اینستاگرام، و حضور چهره‌های معروف و سلبریتي‌ها در این شبکه اجتماعی، تعداد پیج‌های فیک و غیر واقعی، و پیج‌های مشابه و فن پبج‌ها، بسیار افزایش یافت؛ و کم کم تشخیص پیج‌های اصلی و مشهور از پیج‌های تقلبی و غیر حقیقی آنها که بدون نظر و اطلاع آن افراد ایجاد و مدیریت می‌شد بسیار دشوار شد. تیک آبی اینستاگرام این مشکل را حل می‌کند.

با افزایش کاربران این برنامه، افراد سودجو نیز زیاد شده و اقدام به ساخت پیج‌های جعلی می‌کنند. این کار باعث می‌شود اين افراد از اشخاص مختلف که فریب آن‌ها را می‌خورند استفاده کنند. اما راهکار اینستاگرام برای رفع این مشکل اعطای نمادی به شکل تیک آبی با عنوان verified badge است که به ما نشان می‌دهد، یک پیج دارای اعتبار است، و متعلق به خود آن شخصیت یا برند مشهور است. ما در این مقاله به سوال شما در رابطه با نحوه دریافت تیک ابی اینستاگرام همراه عکس و ویدئو پاسخ خواهیم داد.

تیک آبی اینستا چیست؟

حتما برای شما هم پیش آمده است که داخل اینستاگرام به دنبال شخص یا پیج مطرحی بگردید، وقتی عنوان پیجی را جست و جو می‌کنیم، پیج‌های مشابهی با عناوین و تصاویر بسیار شبیه به یکدیگر به ما نشان داده می‌شوند. تیک آبی یا نماد (verified badge) علامتی است که ما بواسطه آن می‌توانیم پیج اصلی را از سایر پیج‌ها تشخیص دهیم. وقتی این علامت در کنار پروفایل پیجی قرار گرفته باشد، متوجه می‌شویم که این پیج اعتبار بسیاری دارد و اگر پیج شخصی بود می‌فهمیم که آن شخص فرد مهم و معروفی است. تنها راه تشخیص صفحه اصلی از سایر صفحات همین تیک آبی است که در کنار آی دی کاربر قرار می‌گیرد.

عکس تیک آبی اینستاگرام

شخص پس از ارسال مدارک جهت دریافت تیک ابی، اینستاگرام آن صحفه را به رسمیت می‌شناسد. این علامت که یک تیک سفید در داخل یک دایره آبی است، بنا به داشتن شرایط ویژه‌ای و با درخواست افراد، توسط اینستاگرام داده می‌شود.

خرید تیک آبی اینستاگرام

شما می‌توانید علاوه براینکه خودتان ثبت نام کنید؛ به سایت‌های معتبر رفته و خرید تیک ابی اینستاگرام خود را به آن‌ها بسپارید. شرایط خریدن تیک آبی اینستاگرام سخت نیست و با رعایت نکات زیر می‌توانید آن را دریافت کنید. قوانین زیر توسط اینستاگرام گذاشته شده است.

      1. در صفحه خود، نام کاملتان را باید قرار دهید.
      2. پیج شما باید عکس واقعی و از خودتان باشد.
      3. پیجتان باید تایید دو مرحله‌ای (two step verification) شده باشد.
      4. شما باید به طور مداوم و مرتب در پیجتان فعالیت داشته باشید.

شرایط گرفتن تیک آبی اینستاگرام

این سوال برایتان پیش می‌آید که چجوری تیک آبی بگیریم؟ اینستاگرام برای اعطای تیک آبی به پیج‌ها 4 شرط اساسی گذاشته است؛ که فقط به پیج‌هایی که دارای این شرایط هستند این نماد را می‌دهد. فعال كردن تيك آبي کار راحتی است. کافی است شما به نکاتی که در ادامه ذکر می‌شود توجه کنید.

نحوه گرفتن تیک آبی اینستاگرام

1.حساب کاربری معتبر

حساب کاربری شما باید متعلق به یک شخص حقیقی، کسب و کار یا سازمانی ثبت شده و واقعی باشد. پیج‌های فان، دانستنی و پیج‌هایی که محتوای گوناگونی دارند و هویت مشخصی ندارند، شامل این شرط نمی‌شوند. این تیک، گواهی اصالت کاربر در اینستاگرام بوده و به دنبال کنندگان این اعتماد را می‌دهد که آن صفحه تقلبی نیست و مورد تایید اینستاگرام است.

2.اکانت منحصر بفرد

دومین شرط اینستاگرام این است که پیج شما باید منحصر به فرد باشد؛ منظور از منحصر به فرد بودن این است که پیج شما تنها پیج مربوط به برند، کسب و کار یا شخص شما باشد. هر فرد تنها برای یک پیج خود می‌تواند درخواست تیک آبی بدهد، مگر اینکه برای زبان‌های مختلف مثلا (فارسی، فرانسوی، عربی) پیج های جداگانه داشته باشد، که در این صورت می‌تواند برای هر پیج جداگانه تیک آبی دریافت کند.

3.حساب عمومی و کامل

حساب یا اکانت شما باید عمومی (public) باشد، تا همه افراد بتوانند محتوا و پست‌های شما را مشاهده کنند. اینستاگرام به پیج‌هایی که عکس پروفایلشان گل یا طبیعت میگذارند تیک آبی نمی‌دهد. در ضمن نباید از آدرس و لینک سایر شبکه‌های اجتماعی مثل توییتر و یوتیوب و… در قسمت پروفایل استفاده کرد.

4.برجسته بودن و شهرت داشتن

یکی از مهم‌ترین شروط اینستاگرام این است که حساب کاربری مربوط به برند، کسب و کار، یا شخصیت محبوب و مشهوری باشد، یعنی پیج فعالی باشد بصورتی که دیگران آن را جست و جو کنند، فالوورها و آمار لایک و بازدید بالایی داشته باشد، و سایت‌های مختلفی در مورد آن صحبت کنند. تیک آبی اینستاگرام برای تایید حساب‌های واقعی کاربران بسیار مهم است. به همین دلیل باید فردی معروف باشید. پس تایید اینستاگرام بسیار مهم است و باعث رشد حسابتان می‌شود.

نکات مهم فعال سازی تیک آبی اینستاگرام

قطعا اینستاگرام به پیج‌هایی که با تبلیغات معروف شده‌اند و یا فالوور‌های تقلبی و fake دارند تیک آبی نمی‌دهد. همچنین لازم است که حتما یک پست در صفحه‌ی خود داشته باشید. اطلاعات شخصی تان از جمله نام، تصویر پروفایل، بیوگرافی و … تکمیل باشد. از دیگر نکات مهمی که باید توجه کنید، میزان سرچ یا جست‌وجوی شما توسط کاربران است. طبیعی است هرچه فعالیت خود را بیشتر و محتواي به‌روز و مفيدتري داشته باشيد، می‌توانید کاربران بیشتری را جذب خود کنید.

توجه داشته باشید تیک ابی (meta verified) دائمی نیست و نیاز به تمدید دارد. البته قابل ذکر است که پیج‌های افراد معروف، برندها و شرکت‌های معتبر شرایط داشتن تیک آبی دائمی را دارند.

 

سلبریتی‌های دارای تیک آبی

نمونه‌های تیک آبی

همانطور که مشاهده کردید، اینستاگرام برای دادن نشان تاییدیه به صفحات مختلف شرایطی دارد؛ اما حتما می‌پرسید که اگر پیج یا صفحه‌ای، تمامی شرایط را داشته باشد، و نیاز به دریافت این تیک آبی داشته باشد باید چه کند؟ ما در ادامه به شما آموزش می‌دهیم که چگونه و با چند اقدام ساده از اینستاگرام نشان تاییدیه (Verified badge) یا همان تیک آبی را درخواست کنید.

بیشتر بخوانید: پر درآمد ترین یوتیوبر های ایرانی در سال 2023

مراحل گرفتن تیک آبی اینستاگرام

دریافت تیک ابی نیازمند ثبت درخواست در اینستاگرام است، این کار بسیار ساده است و زمان زیادی نمی‌گیرد. در ادامه بصورت تصویری به شما آموزش تیک آبی اینستاگرام را توضیح می‌دهیم که چگونه درخواست تیک آبی اینستاگرام را ثبت کنید.

مرحله اول

در ابتدا شخص درخواست دهنده باید فردی محبوب و شناخته‌شده یا فروشگاه و یا برندی معروف باشد؛ زیرا اینستا به پیج‌های ناشناخته تیک آبی نمی‌دهد.

وارد پروفایل اینستاگرام خود شوید. دقت کنید که در این مرحله وارد همان حسابی بشوید که می‌خواهید برایش درخواست تیک آبی بدهید، توجه کنید که وارد حساب دیگری نشوید. حساب‌های طرفدارانتان و سایر حساب‌های دیگر مورد قبول نیست.

   آموزش تیک آبی اینستا  

مرحله دوم

روی آیکون موجود در گوشه بالایی صفحه (سه خط) کلیک کنید.

سپس روی گزینه Setting & Privacy یا تنظیمات رفته و کلیک کنید.

آموزش تیک اینستا

 

مرحله سوم

پس از وارد شدن به منوی تنظیمات، مطابق تصویر بر روی گزینه Creator and ad tools کلیک کنید.

 

گرفتن تیک آبی اینستا

مرحله چهارم

در مرحله چهارم گزینه Request Verification که در انتهای صفحه به رنگ آبی است را انتخاب کنید. اگر منوی اینستاگرامتان فارسی است باید گزینه درخواست راستی آزمایی را انتخاب کنید.

نحوه تیک آبی اینستاگرام

مرحله پنجم

در این مرحله باید برای مسئولان اینستاگرام یک فرم که شامل سه بخش هست را پر کرده و ارسال کنید، تا مسئولین این شبکه اجتماعی صلاحیت شما را برای دریافت تیک آبی بررسی کنند. در ادامه آموزش پر کردن فرم را نیز به شما آموزش می‌دهیم.

گرفتن تیک آبی اینستاگرام

آموزش پر کردن فرم درخواست تیک آبی

نوشتن این فرم بسیار ساده است، تنها کافی است اطلاعاتی که از شما خواسته است را وارد کنید.

بخش اول:

1.در قسمت اول اینستاگرام بصورت خودکار قسمت Username را با نام کاربری شما پر کرده است. پس شما نیاز به پر کردن مجدد آن ندارید.

2.در قسمت Full name باید اسم خودتان یا کسب و کار یا برندتان را بصورت کامل وارد کنید. (اگر حساب شخصی است، نام شخص و اگر کاری است، نام کسی که آن پیج را مدیریت می‌کند بنویسید.)

3.در بخش Document type شما باید یک تصویر از مدرک شناسایی خود را ارسال کنید. این مدرک می‌تواند گواهینامه، پاسپورت، کارت ملی، شناسنامه یا هر مدرکی باشد. (برای کسانی که داخل ایران زندگی می‌کنند بهترین گزینه پاسپورت است.)

بخش دوم:

1. در قدم دوم، در قسمت Category رشته‌ای که در آن فعالیت می‌کنید و تخصص‌تان را وارد کنید. یک لیست در مقابل شما قرار می‌گیرد که می توانید از آن انتخاب کنید.

گزینه‌های بخش Category:
      1. News/media: اخبار/رسانه
      2. sports: ورزش
      3. Government and politics: دولتی و سیاست
      4. Music: موسیقی
      5. Fashion: مد و فشن
      6. Entertainment: تفریحات
      7. Digital creator/ blogger/ influencer: بلاگر/ اینفلونسر
      8. Gamer: گیمر
      9. Global business/ brand/ organization: بیزینس/ برند/ سازمان
      10. Other: سایر

2.در بخش دوم (country/region) کشور یا منطقه خود را وارد کنید.

3.بخش (Audience) که به صورت اختیاری است؛ به توصیف کاربرانی می‌پردازید که شما را دنبال می‌کنند. کاربران شامل چه کسانی هستند، به چه چیزهایی علاقه‌مند می‌باشند و چرا شما را دنبال مي‌كنند؟

4. بخش (Also known as) نیز اختیاری است. در این قسمت تمام نام‌هایی را که افراد یا سازمان‌هایی که بیانگر حساب شما هستند و شما با آن‌ها شناخته می‌شوید را فهرست کنید.

بخش سوم:

بخش سوم (Links) که اختیاری است و می‌توانید آنرا خالی بگذارید؛ مقالات، سایر حساب‌های کاربری و همچنین سایر لینک‌هایی که مختص شما است را قرار دهید. توجه داشته باشید محتواهای تبلیغاتی از نظر اینستاگرام در نظر گرفته نخواهد شد.

حال که تمامی مراحل را انجام دادید، یکبار متن خود را بررسی کنید. سپس فایل را ارسال (submit) کنید.

مدت زمان بررسی درخواست توسط اینستاگرام

وقتی که تمامی مراحل را انجام دادید و فایل را ارسال کردید، تنها باید منتظر بمانید تا اینستاگرام درخواست شما را بررسی کند. این بررسی گاها تا چند ماه طول می‌کشد و هیچ تضمینی نیست که اینستاگرام درخواست شما را قبول کرده و به شما تیک آبی بدهد.

تایید درخواست شما توسط مسئولان اینستاگرام به شرایط پیج شما بستگی دارد؛ و گرفتن تیک ابی اینستا فقط در صورتی انجام می‌شود که تمامی نکاتی که ابتدای این مقاله ذکر کردیم را داشته باشید.

اما گاها افرادی را می‌بینیم که تمامی شرایط اینستاگرام را دارند، اما درخواست‌شان تایید نمی‌شود و نمی‌توانند این تیک را دریافت کنند. هنگامی که درخواست شما برای درخواست تیک آبی رد شد، اصلا نگران نباشید. احتمالا یک یا چند مورد از صلاحیت‌ها برای گرفتن تیک ابی اینستا که نماد اعتماد این برنامه هست را ندارید. برای رفع آن مشکل تلاش کنید و پس از 30 روز مجددا تلاش خود را بکیند.

در ادامه این مقاله اقداماتی را پیشنهاد می‌کنیم که با انجام آنها می‌توانید شانس خود را برای دریافت این نشان بالا ببرید.

تیک آبی جعلی اینستاگرام

دریافت تیک ابی جعلی برای اینستاگرام به هیچ دردی نمی‌خورد. اگر فکر می‌کنید با طراحی تیک آبی جعلی می‌توانید صفحه خود را ارتقا دهید، سخت در اشتباه هستید؛ زیرا تاثیری بر کسب و کار شما ندارد. با این حال افراد زیادی هستند که همچنان به دنبال گرفتن تیک ابی غیر واقعی هستند. باید بدانید این موضوع وجود خارجی ندارد. ازاین رو با انجام راهکارهای اصولی می‌توان شانس خود را برای گرفتن تیک آبی اصلی امتحان کرد.

7 راهکار برای دریافت تیک آبی اینستاگرام واقعی

2.محبوبیت بیشتری بدست آورید

اگر فعالیت شما به شکل درست و اصولی انجام شود، موجب شهرت و محبوبیت بیشتر شما می‌شود. وقتی شما داخل اینستاگرام محتوای منحصر به فرد تولید کنید و ارتباط خوب و صمیمی با فالوورهایتان برقرار کنید، علاوه بر افزایش فالوورهایتان، پست‌ها و استوری‌ها و هر محتوایی که آپلود می‌کنید بازدید بیشتری می‌گیرد؛ هوادارانتان تشنه پست‌های شما می‌شوند و با تعاملاتی که با شما دارند، تعهد شما را بالا می‌برند. وقتی آمار پیج و جست جوی نام شما بالا باشد، توجه مسئولان اینستاگرام بیشتر جلب می‌شود؛ و شانس شما را برای دریافت (verified badge) بالا می‌برد.

3.درسایر شبکه‌های اجتماعی هم فعالیت کنید

برای محقق شدن دو هدف قبلی، شما نیاز دارید که در سایر شبکه‌های اجتماعی هم معتبر باشید و فعالیت کنید. حضور در شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک، توییتر، یوتیوب و سایر شبکه‌های اجتماعی، باعث شناخته شدن بیشتر شما می‌شود؛ و علاوه بر آن توجه افراد بیشتری را به صفحه اینستاگرام شما جلب می‌کند. اما در انجام اینکار یک نکته فوق العاده مهم نهفته است؛ شما هرگز نباید لینک یا آدرس اکانت سایر شبکه‌های اجتماعیتان را داخل پروفایلتان قرار دهید. قراردادن آدرس سایر شبکه‌های اجتماعی می‌تواند یکی از عوامل عدم موفقیت شما در دریافت تیک آبی باشد؛ پس به این نکته فوق العاده توجه کنید.

4.صفحات فیک داشته باشید

یکی از اصلی‌ترین دلایل اینستاگرام برای اعطای این نشان، این است که شما یا برند و کسب و کارتان، آنقدر صفحات مشابه دارد، که مخاطبان نمی‌توانند پیج اصلی را از سایر پیج‌ها تشخیص دهند. اگر داشتن تیک آبی برایتان فوق العاده حائز اهمیت است، می‌توانید با کمک دوستانتان اقدام به ساخت پیج‌های فیک برای پیج خودتان کنید. هرقدر که صفحه اینستاگرام شما، فن پیج‌ها یا صفحات هواداری، یا صفحات fake یا تقلبی بیشتری داشته باشد، اینستاگرام را بیشتر موجب می‌کند که به شما تیک آبی اعطا کند.

5.غیر واقعی نباشید

برخی از افراد برای بدست آوردن تیک آبی، یا حتی جلب توجه بیشتر، اقدام به جذب فالوور یا حتی لایک و کامنت فیک می‌کنند. باید به شما بگوییم که هوش مصنوعی اینستاگرام، هرگونه آمار و ارقام غیر واقعی را تشخیص می‌دهد و همین امر ارزش و اعتبار پیج شما را پایین می‌آورد. پس هرگز اقدام به خرید فالوور و لایک و کامنت غیر واقعی نکنید. سعی کنید بصورت ارگانیک و واقعی اینستاگرامتان را رشد دهید.

6.اعتراض کنید

قطعا اگر شما هم بجای مسئولین اینستاگرام بودید، درخواست کسانی را که پیگیری‌های بیشتری انجام داده‌اند و درخواست‌های متوالی فرستاده‌اند را سریع‌تر بررسی می‌کردید. اینستاگرام بیش از یک میلیارد کاربر فعال در دنیا دارد، و روزانه اینفلوئنسر‌های زیادی معرفی می‌شوند؛ طبیعی است که بررسی درخواست تیک آبی برای هر نفر مدت زمان زیادی طول بکشد. شما باید درخواست‌های مکرر ارسال کنید و به اینستاگرام ایمیل بزنید تا درخواستتان سریع‌تر بررسی شود.

7. صبر کنید

وقتی که تمامی 6 اقدام قبلی را انجام دادید، و پیجتان کاملا آماده بود؛ حال تنها باید صبر کنید. صبر، صبر و باز هم صبر؛ گاها بررسی درخواست توسط اینستاگرام چند ماه طول می‌کشد؛ شما در این مدت به فعالیتتان ادامه بدهید و صبور باشید، تا تیک آبی را دریافت کنید. در صورتی که اینستاگرام این نشان را به شما نداد و با درخواستتان مخالفت کرد، هرگز تسلیم نشوید، اقداماتی که گفتیم را دوباره بررسی کنید و بعد از گذشت 30 روز مجددا درخواست خود را ارسال کنید.

نشانتان را از دست ندهید!

یک نکته کلیدی که گاها افراد مطرح آن را فراموش می‌کنند این است که تیک آبی ممکن است از دست برود. یعنی اینستاگرام متوجه شود که شما صلاحیت داشتن آن را ندارید و آن را از شما پس بگیرد.

برای اینکه تیکتان را از دست ندهید، باید مداوم به فعالیتتان ادامه دهید، هرگز فالوور غیر واقعی نخرید، و اقدام به فروش تیک آبی یا واگذاری پیجتان به شخص دیگری نکنید. زمانیکه اینستاگرام متوجه شود که پیج شما به شخص دیگری واگذار شده است، این نشان زیبا را از شما می‌گیرد.

در این مقاله در خصوص تیک آبی، اهمیت، شرایط، و فعال سازی تیک آبی اینستاگرام صحبت کردیم. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد، و شما هم بتوانید آن را بدست آورید. در برخی صفحات وب محتواهایی در خصوص خرید تیک ابی اینستاگرام دیده می‌شود و گاها افراد با پرداخت مبالغ گزافی طعمه سودجویان و افراد کلاه بردار شده‌اند؛ حتما در صورت نیاز بصورت دقیق بررسی کنید تا دچار اشتباه نشوید. وب شهر همه روزه و بصورت 24 ساعته پاسخگوی سوالات شما است؛ و شما می‌توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و در زمینه اینستاگرام و سایر سوشیال مدیاها مشاوره رایگان دریافت کنید.

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید باشد اگر سوالی دارید، یا تجربه ای در این زمینه دارید، ممنون می‌شویم که با ما به اشتراک بگذارید. 

4 دیدگاه در “آموزش گرفتن تیک آبی اینستاگرام

  1. Alireza ahmadi گفت:

    سلام
    دریافت تیک آبی اینستاگرام غیر واقعی و فیک دقیقا چطوریه؟ من خیلی دیدم پیج هایی رو که هیچکدوم از شرایط مقاله شمارو نداشتن ولی تیک فیک گرفتن
    میشه راهنماییم کنید چطور میتونم منم بگیرم

    1. sina گفت:

      سلام علیرضا
      کارایی و کاربرد نشان آبی اینستاگرام مشخصه و واقعا هر پیجی بهش نیاز نداره
      ولی اگر میخوای راجع به تیک غیر واقعی بدونی مطالب خوبی توی وب فارسی هست، سرچ برنی میبینی

  2. zahra گفت:

    اینا مال قبلا بود الان هر ننه قمری تو اینستا تیک آبی داره

    1. sina گفت:

      سلام زهرا
      بله متاسفانه گاها این اتفاق میوفته که واقعا نمیدونم هدف این افراد چیه و دنبال چی هستن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب سایت در حال بازطراحی می باشد...

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.