__, مقالات سئو, مقالات طراحی سایت

پر درآمد ترین یوتیوبر های ایرانی در سال 2023

آشنایی با یوتیوب و یوتیوبر های ایرانی

 

چند سالی می شود که بازار یوتیوبر های ایرانی بسیار داغ بوده و این افراد توانستند درآمد و محبوبیت بسیاری را کسب کنند. همچنین به علت امتیازات بسیاری که یوتیوب برای کاربران فعال خود در نظر گرفته است، فرصتی ایجاد شده تا افراد زیادی وارد حوزه یوتیوبری شوند و فعالیت خود را با جدیت ادامه دهند. یوتیوب پس از گوگل، بعنوان دومین وب سایت مطرح و پر بازدید جهان، یکی از پلتفرم ­‌هایی است که کاربران زیادی در سراسر دنیا با تولید محتوای ویدئویی و آپلود آن در کانال یوتیوب خود، کسب درآمد می­‌کنند.

درآمد یوتیوبر ها

 

در سالیان اخیر، کار در پلتفرم یوتیوب به این گونه بود که ویدئوها آپلود می­‌شدند و یوتیوبر ها پس از رسیدن به تارگت ده هزار بازدید (ویو)، می­‌توانستند مشخصات حساب خود را وارد نمایند تا از طریق نمایش تبلیغات در بین ویدیو های کانال یوتیوب خود، به کسب درآمد برسند. اما اخیرا، به دلیل سوء استفاده بسیاری از افراد از این شرایط، گوگل قوانین سختگیرانه تری را، به جهت کسب درآمد در یوتیوب اجرا نمود. افراد با انتشار محتوای بی­‌کیفیت یا کپی سعی داشتند تا به ده هزار بازدید برسند که در ادامه مشخص می شد ویدئوها، از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند و یا صاحب اثر از آنها شکایت می کرد. این نوع از کانال­‌ها معمولا به زودی توسط یوتیوب بسته می­‌شدند، و همین دلیل باعث شکایت و نارضایتی تبلیغات­‌ دهنده­‌ها نیز می­شد. بعد از آن، گوگل دو شرط برای درآمد­زایی از کانال های یوتیوب را وضع نمود، که در ادامه به آن می پردازیم.

یک یوتیوبر چه زمانی به درآمد می‌رسد؟ (مانیتایز می شود)

 

  • اولین قانون جدید یوتیوب برای درآمد زایی به این صورت است که، ویدئو های شما باید حداقل 4,000 ساعت در یکسال گذشته بازدید داشته باشند. این شرط به این معنی نیست که شما باید 4,000 ساعت ویدئو داشته باشید، بلکه مخاطبان باید مجموعا 4,000 ساعت از ویدئو های شما را تماشا کنند.
  • قانون دوم یوتیوب این است که کانال یوتیوب شما باید حداقل 1000 نفر سابسکرایبر یا به عبارتی دنبال کننده داشته باشد.

 

این دو قانون از اصلی ترین شرایط و قوانینی است که یوتیوب برای جلوگیری از آپلود و انتشار محتوای بی کیفیت و کپی رایت وضع کرده است. بنابراین، از شروط اولیه برای به درآمد رسیدن یوتیوبرها، رعایت این دو مورد است.

درآمد یوتیوبرها به چه چیزهایی بستگی دارد؟

 

 درآمد یک یوتیوبر به میزان بازدید ویدئو­ها بر حسب ساعت، موضوع ویدئو و اینکه بازدید­کننده‌­های کانال از کدام کشور هستند، وابسته است و به میزان سابسکرایبر کانال بستگی ندارد. بطور مثال در ویدئو های گیمینگ، تبلیغاتی که در خصوص انواع گیم و بازی های کامپیوتری است، به لحاظ درآمدی بسیار با ارزش تر و بهتر از ویدیوهایی با تبلیغات غیر مرتبط به موضوع ویدئو هستند.

همچنین در خصوص محتوایی که یوتیوبر تولید میکند، کانال­‌های فان و سرگرمی، بهترین محتوایی است که میتوان از آن کسب درآمد کرد. موضوع بعدی موسیقی است؛ در حوزه موسیقی، یک یوتیوبر اول از هر چیزی باید به قوانین کپی رایت توجه کند و آنها را رعایت نماید تا کانال با مشکل مواجه نشود. اگر فردی محتوای کپی منتشر کند یوتیوب با نظر صاحب اثر، او را جریمه میکند و ممکن است، ویدئو را حذف کند یا آن را بی‌صداکند و یا پول آن را به مالک بدهد. از دیگر کانال های پر طرفدار که بیشترین درآمد از یوتیوپ را دارند، کانال های مربوط به موارد حواشی سلبریتی­‌ها می باشند، که از مخاطبان بسیار بالایی برخوردار هستند. همچنین، گیمرها نیز جز آن دسته از یوتیوبر های پرمخاطب و پر درآمد در یوتیوب محسوب می شوند.

یوتیوب، کشور ها را بر اساس تعداد کانال های فعال در آن کشور رتبه بندی میکند. چون کاربران ایرانی یوتیوب، این سایت را با فیلتر­شکن باز می­کنند بنابراین درآمد یوتیوبرهای ایرانی در بیشترین حالت خود قرار دارد. اما مشکلی که وجود دارد این است که به علت استفاده از فیلتر شکن در هنگام استفاده از یوتیوب، این برنامه تعدادی از بازدید کنندگان و کسانی که ویدیو را لایک کرده اند را غیر واقعی شناسایی میکند و تعدادی از بازدید ها و لایک ها را از بین میبرد. در مثال دیگر، کاربران کشور هند حداقل درآمد از یوتیوب را دارد، چرا که هند کشور جهان سوم است و عملا درآمدزایی که این کشور ها برای یوتیوب دارند بسیار کم است، و یوتیوب ارزش خاصی برای این کشور ها قائل نمی شود.

 میزان درامد یک یوتیوبر از یوتیوب چقدر است؟

پلتفرم یوتیوب برای نمایش هر تبلیغ، از چند سنت تا بیش از 12 دلار را نیز پرداخت می نماید. اگر بازدید کننده به هر نحوی از نمایش تبلیغات جلوگیری کند و تبلیغات ویدیویی را رد نماید یوتیوب پولی به یوتیوبر پرداخت نخواهد کرد. تعداد تبلیغات هر ویدئو بستگی به زمان آن دارد و هر چقدر ویدئو طولانی تر باشد تعداد تبلیغ بیشتری در آن قرار میگیرد. همچنین باید در نظر داشت که یوتیوب برای فیلم­های تخصصی و علمی، مبلغ بیشتری را به یوتیوبر پرداخت می ­نماید.

بیشترین سرچ های یوتیوب ایران

بیشترین سرچ یوتیوب ایرانی

 

بیشتر بخوانید: 99 ایده بلاگری پولساز در اینستاگرام

پر طرفدار ترین و به نوعی پرتقاضا ترین سرچ های یوتیوب در ایران به دسته بندی های طنز و سرگرمی، حاشیه های افراد معروف و سلبریتی ها، انواع آموزش ها، بازی، لایف استایل و سبک زندگی روزانه مردم، و دانستنی ها تقسیم می شود که در میان این سرچ های پرطرفدار یوتیوب، کانال های سرگرمی، طنز و حاشیه بیشترین محبوبیت را در میان کاربران ایرانی دارند.

بیشترین درآمد از یوتیوب در ایران

 

قبل از اینکه مبلغ درآمد یوتیوبر های معروف ایرانی را بررسی کنیم، باید بگوییم یوتیوبر­های ایرانی سه شیوه اصلی کسب درآمد دارند:

 

  • اولین روش همکاری با اسپانسر است. به این صورت که یوتیوبر محصول و یا خدماتی را در ویدئو های خود به صورت مستقیم یا غیر مستقیم تبلیغ میکند و در ازای مقدار بازدیدی که آن ویدئو میگیرد درآمد کسب میکند.
  • روش دوم درامد یوتیوبر های ایرانی همکاری در فروش است. به اینصورت که فرد محصول را تبلیغ میکند و لینک خرید مستقیم مخصوص به خود را قرار میدهد تا مردم از آن لینک خرید های خود را ثبت کنند.
  • روش سوم درآمد یوتیوبرهای ایرانی نیز بر اساس میزان بازدید ویدئو ها است که یوتیوب، مستقیما مبلغی را بر این اساس اختصاص می‌­دهد.

 

در ادامه قصد داریم تعدادی از معروف ترین یوتیوبر های ایرانی و پردرآمدترین یوتیوبر ایران را به شما معرفی کنیم و به بررسی درامد یوتیوبر ها ایرانی بپردازیم. دقت کنید که ملاک ما برای انتخاب این افراد صرفا تعداد سابسکرایبر ها بوده است نه درصد محبوبیت آنها

پردرآمدترین یوتیوبر های ایرانی

 

درآمد پوتک از یوتیوب

یوتیوب پوتک

 

پوریا عرب معروف به پوریا پوتک رپر ایرانی نسل سوم و از بهترین یوتیوبر های ایران است. پوتک متولد 6 تیر 1370 در تهران است. او هم اکنون در اوکراین زندگی میکند و از دلایل محبوبیت کانال یوتیوب او ویدئو های طنزی است که به اشتراک میگذارد. همچنین ویدئو هایی که پوتک از آهنگ ها و کار حرفه ای خود منتشر میکند از استقبال خوبی برخوردار است. اولین ویدئویی که پوریا در یوتیوب خود منتشر کرده است متعلق به 7 سال پیش است که در آن به اجرای یکی از آهنگ خودش بصورت free style پرداخته است. کانال یوتیوب پوتک هم اکنون 864 هزار دنبال کننده یا به عبارتی سابسکرایب دارد و بیش از 1180 ویدئو در داخل کانال یوتیوب اش آپلود کرده است.

ویو ویدئو های پوتک تا به امروز به بیش از 419,461,478 میلیون رسیده که بازید بسیار زیادی محسوب می شود. درامد پوتک از کانال یوتیوب اش به طور حدودی ماهانه بیش از 51 هزار دلار است. درآمد پوریا پوتک در طول یکسال به حدود 615 هزار دلار می رسد. این درامد پوتک از یوتیوب روز به روز در حال افزایش است و جزء پردرآمدترین یوتیوبر ایرانی محسوب می شود.

 

درآمد فرشاد سایلنت

درآمد یوتیوب فرشاد سایلنت

بیشتر بخوانید: اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

 

فرشاد دهقانی معروف به فرشاد سایلنت محبوب ترین استریمر و از بهترین یوتیوبر های ایرانی می باشد. او متولد آبان 67 است و در بندرعباس بدنیا آمده است. او هم اکنون در سوئد سکونت دارد. اولین ویدئویی که فرشاد در یوتیوب خودش منتشر کرد مربوط به حدود 5 سال پیش است و در این ویدئو به اشتباهات رایج استریمر ها پرداخته است.

فرشاد سایلنت زمانی که در ترکیه زندگی میکرد ویدئو دوربین مخفی را با آریا کئوکسر ضبط کرد که همین ویدئو استارت معروفیت او را زد. او با یوتیوبر های دیگری مانند تاکسیک گرل و پارسالیپ و سوگنگ نیز هم کاری کرده است و ویدئو های چالشی و طنزی را منتشر کردند.

تعداد سابسکرایب های کانال فرشاد سایلنت 710 هزار نفر است و بیش از 830 ویدئو دارد. درامد فرشاد سایلنت از کانال یوتیوب اش با حدود 286,170,444 میلیون ویو، ماهانه 15 هزار دلار است. درآمد فرشاد سایلنت در طول یکسال به میانگین 180 هزار دلار می رسد.

درامد آریا کئوکسر (Aria keoxer)

آریا رحمتی یکی از معروف ترین یوتیوبر های ایران است، که به گفته خودش یوتیوبری را با یک ps4 و یک گوشی موبایل آغاز کرد. اولین ویدئویی که منتشر کرده است برای سال 2015 است و جزو اولین کسایی است که یوتیوب فارسی را راه اندازی کرده است.

درامد کئوکسر

آریا کئوکسر متولد سال 75 در تهران است او در حال حاضر در ترکیه زندگی میکند و مدتی را در هند ساکن بوده است. محتوای کانال یوتیوب او ویدیو های بازی کامپیوتری با چاشنی طنز است؛ که علاوه بر کسب اطلاعات در مورد بازی ها، جنبه ی فان و سرگرمی هم دارند. آریا کئوکسر در حال حاضر 552K هزار دنبال کننده یا سابسکرایبر دارد و بالغ بر 1,593 ویدئو به اشتراک گذاشته است. درآمد ماهیانه ی این یوتیوبر معروف ماهانه 13 هزار دلار است. درآمد آریا کیوکسر در سال به 152 هزار دلار می رسد.

درآمد مدگل

یوتیوب مدگل

 

آتوسا مدگل خواننده رپ و هیپ هاپ متولد 7 اردیبهشت 74 در تهران است. او مدتی را در پاریس زندگی کرد و در حال حاضر ساکن تورنتو کانادا است. اولین ویدئویی که مدگل در یوتیوبش منتشر کرد به سال 2015 بر میگردد و یک ولاگ با موضوع سفرش به دبی بود. او بعد از 8 چهار سال از اولین ویدئو اش، حالا ویدئو هایی با موضوع های جالب و هیجان انگیز را منتشر میکند که مخاطبان بسیاری را به خود جذب کرده است. صدای خوب مدگل و نحوه ی بیان او بی شک در دیده شدن ویدئو هایش تاثیر گذار است. سابسکرایب مدگل در کانال یوتیوب اش به 546K هزار دنبال کننده رسیده است. او تا به اکنون 187 ویدئو آپلود کرده است. درآمدی که مدگل از فعالیت اش در یوتیوب بدست می آورد ماهانه حدودا 11 هزار دلار می باشد. درامد مدگل از یوتیوب در یک سال به حدود 128 هزار دلار تخمین زده می شود.

درامد سوگنگ از یوتیوب

درامد سوگنگ

 

علیرضا سوگنگ متولد 8 فروردین 78 و اهل بوشهر است. او در حدود سه سال پیش کار خود را با اشتراک گذاری ویدئویی با عنوان “باز کردن 50 آلفا پک” که مربوط به یک بازی کامپیوتری بود، آغاز کرد. او پس از گذراندن دوره ای در بوشهر و چند سالی زندگی در اصفهان تصمیم به مهاجرت گرفت و به همراه خانواده به مسقط عمان مهاجرت کرد.

در حال حاضر او بیش از 555K هزار سابسکرایبر دارد و بیش از 470 ویدئو در خصوص مطالب طنز و چالش های جالب منتشر کرده است. درامد ماهیانه سوگنگ از فعالیت در یوتیوب حدودا 10 هزار دلار است که با توجه به بازدید ویدئو ها و تعداد سابسکرایب درآمد خوبی به حساب می آید. درآمد سوگنگ در سال به عددی میانگین 120 هزار دلار می رسد.

درآمد میا پلیز

یوتیوب میا پلیز

 

کیمیا روانگر متولد 15 آبان 1371 در تهران است. رتبه میا پلیز، 2 رشته هنر است و در رشته طراحی صنعتی تحصیل کرده است. کیمیا اکنون در کانادا زندگی میکند. اولین ویدئویی که او منتشر کرد مربوط به سال 2015 میباشد و اولین دختری بود که در حوزه گیمینگ شروع به فعالیت کرد.

بخشی از ویدئو های او مربوط به معرفی بازی ها است و در بین این ویدئو ها ممکن است به یکسری ویدئو در خصوص صحنه هایی از زندگی شخصی و یا صحبت های او برخورد کنیم. کیمیا از اولین سالی که شروع به یوتیوبری کرد به تقلید از یوتیوبر های معروف پرداخت و سبک های متفاوتی را امتحان کرد تا بالاخره سبک خودش را پیدا کرد.

درآمد میا پلیز با 531K هزار سابسکرایب و 355 ویدئو، در حدود 30 هزار دلار در ماه است دارد. ویو ویدیو های یوتیوب میا پلیز به 309,766,983 رسیده است. درآمد کیمیا روانگر از کانال خود به عدد میانگین 330 هزار دلار در سال رسیده است.

درآمد مهدی شجاری

درامد مهدی شجاری

 

مهدی شجاری اداره کننده کانال یوتیوبی موبو نیوز، یکی از بلاگر های حوزه تکنولوژی است. کانال یوتیوبی موبو نیوز در خصوص مطالب جدید تکنولوژی و نقد و بررسی مدل های جدید گوشی های موبایل است. همچنین او اطلاعت مهمی را در خصوص خرید گوشی در اختیار مخاطبانش قرار میدهد. مهدی شجاری متولد 10 بهمن 73 است و در تهران بدنیا آمده است.

او از سال 93 فعالیت خودش را با اولین ویدیو در یوتیوب آغاز کرده است. یوتیوب او 248K هزار دنبال کننده دارد و 790 ویدئو در این کانال منتشرشده است. درآمد مهدی شجاری از این کانال یوتیوب ماهانه در حدود 7 هزار دلار است. درآمد کانال موبو نیوز مهدی شجاری با 57,239,283 میلیون ویو سالانه بالغ بر 70 هزار دلار است.

درامد پویان nr در یوتیوب

درامد یوتیوب پویان

پویا نوروزی که به پویان ان آر معروف است، یکی از بهترین و پر درامد ترین یوتیوبر های ایران در سال 2023 می باشد. او 6 تیر 1376 در تهران متولد شد و به گفته خودش، از 20 سالگی فعالیت خود را در یوتیوب آغاز نمود. این یوتیوبر ایرانی، در حوزه ساخت دوربین مخفی و محتوای طنز فعالیت می کند.

پویان نوروزی علاوه بر یوتیوب، در اینستاگرام نیز فعالیت دارد و دارای طرفداران بسیار زیادی می باشد. او حدود 319 هزار سابسکرایب دارد و 988 ویدئو آپلود کرده است. درآمد پویان nr بالغ بر 12 هزار دلار در ماه است. که این درآمد در سال به 142 هزار دلار می رسد.

کانال کومان

درامد کومان

کومان، کانال مشترک دو یوتیوبر معروف ( ایمان دست پاک و کوروش زراندوز) است. این کانال پر طرفدار، در حوزه ساخت ویدیو های طنز و چالش برانگیز فعالیت دارد، که حضور کوروش در این کانال، جذابیت ویدیو های کومان را دو چندان کرده است. از مهم ترین دلایل محبوبیت و افزایش سابسکراب در این کانال، تست خوردنی های عجیب که به ذهن مخاطب خطور نمی کند، می باشد.

کانال کومان، هر جمعه قسمت جدیدی از ویدئو های خود را در فضای یوتیوپ آپلود می کند. تعداد دنبال کننده های این کانال 333K هزار نفر است و تا کنون 126 ویدئو آپلود شد. به طور میانگین کانال کومان 99,362,160 . درآمد ماهیانه کومان را می توان 22-23 هزار دلار تخمین زد. درآمد کومان در سال به 270 هزار دلار می رسد.

درآمد تتلو از یوتیوب

امیرحسین مقصودلو که به امیر تتلو معروف است و این روز ها کمر کسی است که او را نشناسد یکی معروفترین و البته محبوب ترین خواننده های ایرانی می باشد. سن این خواننده ایرانی 36 سال است و متولد 30شهریور 1366 در تهران می باشد. امیر تتلو علاوه بر خوانندگی در یوتیوب نیز فعالیت دارد و بواسطه محبوبیتش دنبال کننده های بسیاری را در یوتیوب دریافت کرده است.

یوتیوب تتلو

او فعالیت خود را از سال 2011 در یوتیوب آغاز نمود و تا به الان بیش از 753K سابسکرایب رسیده است. کانال یوتیوب امیر تتلو با آپلود 901 ویدیو توانسته بیش از 256 میلیون ویو و بازدید دریافت کند. درآمد ماهانه تتلو از یوتیوب بیش از 40 هزار دلار می باشد. تتلو در سال بالغ بر 400 هزار دلار از یوتیوب درآمد دارد که این آمار تقریبی بوده و عدد بسیار زیادی محسوب می شود.

درامد صدف بیوتی از یوتیوب

صدف مسائلی که اورا با نام صدف بیوتی می شناسند یکی از یوتیوبر های معروف ایرانی در حوزه میکاپ می باشد. صدف بیوتی متولد 14 تیر سال 1367 می باشد و از محبوب ترین اینفلوئنسر های ایرانی در میان بانوان است. او با بسیاری از مطرح ترین برند های آرایشی جهان همکاری می کند و سعی در معرفی برند های آرایشی و میکاپ بانوان دارد.

صدف بیوتی

صدف بیوتی فعالیت خود را از سال 2016 در یوتیوب آغاز نمود و در حال حاضر بیش از 131 هزار دنبال کننده دارد. او در کانال یوتیوب خود 138 ویدیو آپلود کرده است که تا به امروز بیش از 127 میلیون بازدید (ویو) داشته است. درآمد صدف بیوتی از کانال یوتیوب خود به طور ماهانه حدودا 1500 دلار تخمین زده می شود که این درامد در یکسال به عددی بالغ بر 12 هزار دلار می رسد.

یوتیوب ربکا قادری

یوتیوب ربکا قادری

غزل سادات قادری ملقب به ربکا قادری یکی از یوتیوبر های معروف ایرانی است. او متولد 27 فروردین سال 1377 است و به صورت غیر حرفه ای در زمینه مدلینگ فعالیت می کرد. ربکا قادری کانال یوتیوب خود را در سال 2020 راه اندازی کرد و تا به الان بیش از 149 هزار سابسکرایب دارد. او بیش از 155 ویدیو آپلود کرده و 24 میلیون بازید را تا به الان ثبت نمود. درآمد یوتیوب ربکا قادری در ماه بالغ بر 7 هزار دلار است . درآمد ربکا قادری از یوتیوب در سال به 55 هزار دلار می رسد.

درآمد یوتیوب سپهر خلسه

سپهر خلسه یکی از رپر های معروف ایرانی می باشد که 35 سال سن دارد و در تهران متولد شده است. او در کنار خوانندگی یکی از یوتیوبر های پر طرفدار ایرانی محسوب می شود. او کانال یوتیوب خود را در سال 2020 ایجاد کرد و در حال حاضر 254 هزار نفر سابسکرابر دارد.

یوتیوب سپهر خلسه

ویدیو های سپر خلسه تا به الان بیش از 41 میلیون بازدید داشته است. درآمد یوتیوب سپهر خلسه در ماه میانگین 7 تا 10 هزار دلار است و سالیانه درامدی بالغ بر 65-70 هزار دلار از یوتیوب دارد.

کانال یوتیوب بهزاد لیتو

بهزاد داورپناه که با نام بهزاد لیتو مشهور است، خواننده معروف رپ و هیپ هاپ در سالیان اخیر می باشد. او 31 سال سن دارد و متولد 5 اسفند سال 1370 در اصفهان است. لیتو با پیوستن به گروه پایدار شناخته شد و در گروه زد بازی به محبوبیت رسید.

یوتیوب بهزاد لیتو

او علاوه بر خوانندگی در یوتیوب نیز، به عنوان یک یوتیوبر با کانالی فان و سرگرم کننده فعالیت می کند. کانال یوتیوب بهزاد لیتو در حال حاضر 295 هزار سابسکرایب دارد و تا کنون بیش از 172 ویدیو را در کانال خود آپلود نموده است. درآمد ماهیانه بهزاد لیتو از یوتیوب با بیش از 38 میلیون بازدید ویدیو، حدودا 5 تا 7 هزار دلار است و درامد سالیانه یوتیوب لیتو به 40 تا 50 هزار می رسد.

درآمد یوتیوب هومن

و در آخر میرسیم به یکی از قدیمی ترین و البته پردرآمد ترین یوتیوبر ایرانی که با نام HoomanTV در یوتیوب فعالیت دارد. هومن در سال 2014 کانال یوتیوب خود را راه اندازی کرد و ویدیو های فان و خنده داری را به عنوان دوربین مخفی تولید و منتشر می کند.

یوتیوب هومن

او تا به الان 96 ویدیو در کانال یوتیوب خود منتشر کرده و مدتیی است که به دلایل نامعلومی فعالیت کانال یوتیوب خود را متوقف کرده است و به همین علت نمی تواند میزان درامد حدودی هومن از یوتیوب را تخمین زد. هومن تا به الان بیش از 10 میلیون و 400 هزار نفر سابسکرایب دارد که به نسبت سایر یوتیوبر های ایرانی آمار جذابی بنظر میرسد. میانگین بازدید ویدیو های کانال هومن تی وی تا به امروز به بیش از 2 میلیارد ویو رسیده است.

تمامی اطلاعات عنوان شده از یوتیوبر های معروف ایرانی که در این متن به آن پرداختیم از سایت socialblade جمع آوری شده است و این آمار دقیق نمی باشد و به صورت تقریبی تخمین زده شده است.

همراهان عزیز، این مقاله توسط شرکت ایده پردازان  وب شهر بروزرسانی خواهد شد. ممنون که تا پایان این مقاله همراه ما بودید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب سایت در حال بازطراحی می باشد...

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.