__

آموزش حل مشکل لود نشدن المنتور

«خطای بارگذاری المنتور» یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که ممکن است هنگام کار با المنتور با آن مواجه شوید. اگر از کاربران افزونه محبوب صفحه‌ساز المنتور هستید و با مشکل «منتور گیر کرده در صفحه بارگذاری» یا مشکل بارگذاری روبرو شده‌اید، خواندن این مقاله را از دست ندهید. عدم بارگذاری المنتور یا «منتور گیر کرده در صفحه بارگذاری» زمانی اتفاق می‌افتد که بخش ابزارک‌های المنتور در سمت راست صفحه بارگذاری نشود. در این حالت، مشکل بیشتر به تداخل بین افزونه المنتور و سایر افزونه‌ها یا قالب شما مربوط می‌شود. یا اینکه هنگام بارگذاری صفحه المنتور، خطایی رخ می‌دهد. یکی از دلایل این امر می‌تواند مشکلات حافظه سرور باشد. در صورت بروز خطای بارگذاری المنتور، پانل ابزارک کاملاً خاکستری می‌شود یا به طور مداوم بارگذاری می‌شود. اولین قدم برای رفع این مشکل، بررسی تداخل افزونه‌ها است.

مشکل لود نشدن المنتور

چرا المنتور در حالت لودینگ می ماند

رایج ترین مشکل المنتور ” گیر کردن آن روی حالت بارگذاری” است. در این زمان ویرایشگر المنتور به طور نامحدود بارگذاری شده و به همین دلیل جلوتر نمی رود. شایع ترین دلیل این مشکل، تداخل و ناسازگاری بین افزونه ها یا تم های دیگر با المنتور است.
برای شناسایی هر گونه تداخل، به طور موقت تمام افزونه‌های دیگر را غیرفعال کنید. اطمینان حاصل کنید که المنتور و وردپرس به آخرین نسخه‌های خود به‌روزرسانی شده‌اند، زیرا مشکلات سازگاری نیز می‌تواند منجر به مشکلات بارگذاری شود.

مهم ترین دلایل عدم لودینگ المنتور

دلیل عدم لودینگ المنتور

بیایید ابتدا توضیح دهیم که خطای بارگذاری المنتور دقیقا چیست. اگر بعد از کلیک کردن روی دکمه “ویرایش” در المنتور، در صفحه ای مانند تصویر زیر (صفحه خالی با لوگوی چشمک زن المنتور) گیر کردید، به جایی هدایت نمی شوید و قادر به دسترسی به بخش محتوای نوشته یا صفحه خود نیستید، این نشان دهنده مشکلی در بارگذاری المنتور است. بر خلاف اکثر خطاهایی که معمولاً دسترسی به تمام بخش ها و صفحات سایت را مختل می کنند، با خطای بارگذاری المنتور، ممکن است سایر قسمت های سایت شما بدون هیچ مشکل دیگری به درستی کار کنند.
سناریوی دیگری وجود دارد که ممکن است در این صفحه گیر نکنید، اما عناصر المنتور برای شما غیرفعال شوند یا فقط با خطای 500 مواجه شوید. اما چرا به طور ناگهانی با این مشکل مواجه شده اید؟

رایج ترین دلایل این خطا عبارتند از:

ناسازگاری تم و افزونه:

دلیل اصلی و رایج برای مواجه شدن با این مشکل، استفاده از تم یا افزونه ای است که با المنتور سازگار نیست. به عنوان مثال، ممکن است قبلا سایت را با ویژوال کامپوزر و یک تم سازگار طراحی کرده باشید و حالا تصمیم به تغییر به المنتور گرفته باشید. در این صورت، به احتمال زیاد با مشکل بارگذاری نشدن المنتور مواجه خواهید شد.

حافظه کم سرور:

دلیل دیگر محدود بودن حافظه PHP سرور میزبان شماست، به این معنی که المنتور برای اجرا به حافظه PHP بیشتری نیاز دارد. یکی از مزیت های خرید هاست وردپرس ل LemonHost این است که برای سازگاری با تمام ابزارهای این سیستم مدیریت محتوا طراحی شده است. محدودیت حافظه PHP به گونه ای تعریف شده است که اسکریپت های PHP به راحتی منابع سرور را مصرف می کنند. المنتور و برخی از تم های آن به منابع بیشتری از منابع استاندارد PHP نیاز دارند و باید به منابع مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند.

تداخل CDN با افزونه ها:

اگر دلایل بالا علت مشکل نباشند، ممکن است تداخل با CDN ها و افزونه ها نیز وجود داشته باشد. حالا که دلیل این مشکل را می دانیم، بیایید به راه حل ها برویم.

مشکلات مربوط به کش وردپرس:

گاهی اوقات پاک نکردن کش وردپرس می تواند منجر به مشکل بارگذاری نشدن المنتور شود.

مشکلات مربوط به فایل های المنتور:

اگر فایل های المنتور شما خراب شده باشند، ممکن است المنتور بارگذاری نشود.
علاوه بر این دلایل احتمالی، عدم تامین برخی از پیش نیازها و زیرساخت های لازم برای ویرایشگر المنتور می تواند منجر به بروز مشکل بارگذاری نشدن المنتور شود.

حل مشکل لود نشدن المنتور به دلیل کمبود حافظه سرور

حافظه رم (RAM) باید حداقل ۱۲۸ مگابایت بیشتر باشد. اگر سایت شما از افزونه‌های زیادی استفاده می‌کند، به حافظه بیشتری نیاز خواهید داشت. برای این کار به فایل wp-config.php مراجعه کرده و کد زیر را در انتهای کد قرار دهید.
;define(‘WP_MEMORY_LIMIT’, ‘512M’)
به منظور بررسی حافظه سرور در کنترل پنل سی پنل، در قسمت SOFTWARE، به بخش MultiPHP INI Editor وارد شوید و memory_limit را بررسی نمایید.
نکات مهم:

  • قبل از انجام هرگونه تغییر در فایل‌های وردپرس، حتماً از وب‌سایت خود بکاپ تهیه کنید.
  • اگر با ویرایش فایل‌های php آشنایی ندارید، از یک متخصص وردپرس یا هاستینگ خود کمک بگیرید.
  • مقدار حافظه مورد نیاز شما به پیچیدگی وب سایت و تعداد افزونه‌های نصب شده بستگی دارد.
  • افزایش بیش از حد حافظه ممکن است باعث کند شدن وب سایت شما شود.

مشکل در حال بارگذاری المنتور

مشکل لود نشدن المنتور به دلیل تداخل ووکامرس با المنتور

برای هر صاحب فروشگاه آنلاین، داشتن قالبی روان و بی نقص برای ووکامرس وردپرس ضروری است. اما زمانی که قالب‌های ووکامرس وردپرس شما با افزونه‌ای حیاتی مانند المنتور دچار تداخل شوند، چه باید کرد؟ این موضوعی است که دردسر بسیاری برای صاحبان وب‌سایت به وجود می آورد و به اندازه آزاردهنده بودن، مخرب هم هست. این تداخل‌ها می‌تواند بر طراحی قالب، چیدمان صفحات محصول، یا عملکرد کلی فروشگاه آنلاین شما تأثیر بگذارد. این تداخل‌ها چه ناشی از ناسازگاری افزونه‌ها، نیاز به به‌روزرسانی تم یا عدم تنظیم صحیح تنظیمات باشد، می‌توانید منبع آن را پیدا کرده و اقدامات لازم را برای رفع آن انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب سایت در حال بازطراحی می باشد...

وب سایت مجموعه در حال باز طراحی میباشد، از صبر و شکیبایی شما سپاسگذاریم...

 
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.