عمومی

نحوه اتصال سایت به google api index

چه یک بلاگر مبتدی باشید یا یک متخصص سئو باتجربه، اهمیت قرار گرفتن در فهرست (ایندکس) گوگل را می دانید. ایندکس شدن در گوگل، اولین قدم برای لیست شدن وب‌سایت شما و دریافت ترافیک ارگانیک از گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری است. اگر صفحات شما ایندکس نشوند، وب‌سایت شما عملا برای گوگل و همه بازدیدکنندگان آن نامرئی است، بنابراین، ایندکس و خزیده شدن سریع محتوای جدید شما و همچنین به‌ روزرسانی محتوای منتشر شده در گوگل، بسیار مهم است.

اموزش افزونه نمایه سازی فوری گوگل

اگر در زمینه سئو (SEO) متخصص هستید، می دانید که گوگل اخیراً مشکلاتی داشته است و وب‌سایت ها به سرعت گذشته ایندکس نمی‌شوند. Google Indexing API راه‌حلی عالی برای این مشکل است! در واقع، API گوگل به شما امکان می دهد، بدون واسطه به طور مستقیم با گوگل ارتباط برقرار کنید. به راحتی می توانید بگویید: «صفحه جدیدی داریم» یا «فلان صفحه را حذف کرده‌ایم»! این به خزیدن بهتر و منظم‌تر وب‌سایت شما کمک می کند و در نتیجه منجر به رتبه ‌بندی بالاتر و سئوی بهتر البته به طور طبیعی می شود. حتی گوگل در مستندات خود بیان کرده که ایندکس کردن از طریق API نسبت به استفاده از نقشه سایت کارآمدتر است! البته این بدان معنا نیست که شما نباید نقشه سایت داشته باشید، اما به این معنی است که وقتی صحبت از افزایش سرعت خزیدن و ایندکس‌ شدن به میان می آید، API نسبت به نقشه سایت مؤثرتر است.

Google api index چیست

آموزش اتصال سایت به google api index

بیشتر بخوانید: آموزش Google Light House

وب سایت ها به طور معمول به صورت خودکار توسط گوگل فهرست بندی می شوند. خزنده های گوگل می توانند با استفاده از نقشه سایت، تغییرات وب سایت شما را درک کنند. با این حال، این فرآیندی که توسط خزنده ها و ربات های گوگل انجام می شود، می تواند زمان بر باشد. ربات های گوگل وب سایت شما را بسیار کند تجزیه و تحلیل می کنند. با استفاده از Google Indexing API، می توانید گوگل را بسیار سریعتر در مورد محتوای اضافه شده یا حذف شده از وب سایت خود مطلع کنید.
با استفاده از Google Indexing API، می توانید شانس خود را برای کسب رتبه بالاتر در صفحه نتایج جستجوی گوگل نسبت به رقبا افزایش دهید. همچنین با استفاده از آن می توانید به طور مداوم صفحه نتایج جستجوی وب سایت خود را به روز نگه دارید. این می تواند منجر به افزایش ترافیک وب سایت شما شود.

آموزش نحوه اتصال وب سایت به google api index

دو روش اصلی برای اتصال وب سایت وردپرس شما به Google Indexing API وجود دارد:

استفاده از افزونه

استفاده از افزونه ساده ترین روش برای اکثر کاربران است. چندین افزونه وردپرس وجود دارد که می توانند به شما در اتصال به Google Indexing API کمک کنند. دو مورد از محبوب ترین گزینه ها عبارتند از:
Indexing API for WordPress by Postman: این افزونه رابط کاربری ساده ای را برای ارسال درخواست های Indexing API به Google ارائه می دهد.
WooCommerce Indexing API: این افزونه به طور خاص برای ارسال URL های محصولات ووکامرس به Google Indexing API طراحی شده است.https://wordpress.org/plugins/fast-indexing-api/.
نحوه استفاده از افزونه Indexing API for WordPress by Postman به این صورت است که افزونه را از مخزن وردپرس نصب و فعال کنید. به تنظیمات افزونه بروید و کلید API خود را از Google Cloud Platform وارد کنید. URL هایی را که می خواهید به Google Indexing API ارسال کنید، انتخاب کنید. روی دکمه “ارسال به فهرست” کلیک کنید.

استفاده از کد سفارشی

اگر مایل به استفاده از کد سفارشی هستید، می توانید از کتابخانه رسمی Google Indexing API برای ارسال درخواست ها به API استفاده کنید. نحوه استفاده از کد سفارشی به این صورت است که یک پروژه Google Cloud Platform ایجاد کرده و API Indexing را فعال کنید. کلید API خود را از Google Cloud Platform دریافت کنید. از کتابخانه Google Indexing API برای ارسال درخواست ها به API استفاده کنید.

 اتصال سایت به google api index

بیشتر بخوانید: چگونه قالب وردپرس را ویرایش کنیم

اتصال به google api index در وردپرس

اتصال به google api index در وردپرس توسط یک افزونه انجام می شود. این افزونه با نام ” Instant indexing for google” شناخته می شود و بیش از صد هزار نصب فعال دارد. پس از نصب پلاگین، در منوی مدیریت وردپرس بر روی گزینه Rank Math کلیک کنید و سپس “Instant indexing” را انتخاب نمایید. در نهایت در صفحه جدید، زیر تب تنظیمات Google API، می توانید صفحات مورد نظر خود را برای ایندکس سریع انتخاب و فعال کنید.
حال در تب کنسول این افزونه صفحه‌ای با یک کادر خالی و چند گزینه در پایین صفحه برای شما باز می شود. در این صفحه، اگر می خواهید یک نوشته یا برگه جدید در سایت شما به سرعت ایندکس شود، باید آدرس آن را در کادر مربوطه وارد کرده و با انتخاب گزینه اول، دکمه آبی رنگ ” Publish/Update URL ” را بزنید. همچنین، اگر می خواهید به گوگل در مورد حذف شدن صفحاتی از سایت خود اطلاع دهید، می توانید آدرس صفحه مورد نظر را از طریق همین صفحه وارد کرده و این بار گزینه ” Remove URL” را انتخاب کنید.
این افزونه به عنوان یکی از زیرمجموعه های افزونه Rank Math است؛ بنابراین پس از فعال‌سازی آن، گزینه Rank Math نیز به منوی وردپرس شما اضافه خواهد شد. مسیر دسترسی به تنظیمات این بخش به صورت زیر است:
Rank Math > ایندکس فوری > تنظیمات Google API
در حقیقت، استفاده از این افزونه به خزنده های گوگل کمک می کند تا صفحات سایت را با سرعت بیشتری ایندکس کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب سایت در حال بازطراحی می باشد...