__, مقالات سئو, مقالات طراحی سایت

نحوه انتقال دامنه به شخص دیگر

در انجام خدمات طراحی سایت، انتقال دامنه به شخص دیگر می ‌تواند بسیار پیچیده باشد. در صورتی که می ‌خواهید این انتقال را به شخص یا کسب و کار دیگری انجام دهید، درک مراحل انتقال بسیار با اهمیت است. چه بخواهید انتقال دامنه به شخص دیگری بدهید و یا به یک ثبت کننده این انتقال را انجام دهید در هر صورت چند نکته کلیدی وجود دارد که باید آن را رعایت کنید تا مطمئن شوید، انتقال شما به صورت درست انجام شده است. دامنه به آدرس اینترنتی گفته می ‌شود که افراد و سازمان‌ ها برای اینکه بتوانند به وب سایتشان در اینترنت دسترسی داشته باشند آن را بکار می‌ برند.

چطور دامنه رو به شخص دیگری انتقال بدم؟

در صورتی که می‌ خواهید دامنه را خرید و فروش کنید، باید بدانید که چگونه باید این عمل را انجام دهید. هنگامی که انتقال دامنه به شخص دیگر انجام شد، دسترسی شما به آن دامنه کاملاً از بین می‌ رود. در صورتی که می‌ خواهید دامنه را به شخص دیگری واگذار کنید، باید ابتدا مراحل زیر را انجام دهید.
اطمینان حاصل کنید که دامنه مورد نظر، امکان انتقال را دارد. برای این منظور باید از شرکت ثبت کننده که از آن طریق دامنه را خریداری کرده‌اید، جویا شوید. معمولا ممانعتی برای این کار وجود ندارد، به غیر از اینکه باید حداقل 60 روز از ثبت دامنه گذشته باشد.
هماهنگی با مالک جدید و داشتن حساب کاربری وی در سرویس‌ های ارائه دهنده خدمات دامنه.
در مرحله بعد باید اقدام به باز کردن قفل دامنه و دریافت کد مجوز انتقال (EPP) نمایید. این کد باید در فرآیند انتقال دامنه، به مالک جدید ارائه شود.
پس از دریافت کد EPP باید درخواست انتقال دامنه را به پشتیبانی سرویس یا رجیسترار مالک جدید، ارسال نمایید.
پس از ارسال درخواست به رجیسترار مقصد، عموما در مرحله‌ی بعدی یک لینک تایید به آدرس ایمیل دامنه ارسال می شود که باید آن را تایید کرد.
فرآیند انتقال ممکن است چند ساعت و یا حتی چند روز طول بکشد و پس از تکمیل انتقال، مالک جدید بایستی مالکیت خود را بر روی پایگاه داده WHOIS و یا تماس با رجیسترار مربوطه، چک کند.

نحوه انتقال دامنه به هاست دیگر

برای انتقال دامنه به هاست دیگر باید مراحل زیر را انجام دهید:نخست هاست خود را تنظیم نمایید. ابتدا یک حساب کاربری در هاست خود به وجود آورید و تنظیمات مربوط به وب سایت خود را انجام دهید.
اطلاعات مربوط به dns را یادداشت نمایید. این اطلاعات آدرس‌ های سرورهای هاست شما را شامل می ‌شود.
به پنل کنترل دامنه خود در سرویس دهنده ثبت نام دامنه وارد شوید.
در قسمت مدیریت دامنه تنظیمات DNS را بیابید و سپس اطلاعات dns‌های هاست جدید خود را عوض کنید.
بعد از تغییر dns ۴۸ ساعت صبر کنید تا تغییرات در سراسر اینترنت انجام شود.
با انجام این کار دامنه هاست جدید برای شما ایجاد می ‌گردد.

انتقال دامنه ir به شخص دیگر

انتقال دامنه ir به شخص دیگر

مطالعه بیشتر: نام دامنه برای فروشگاه اینترنتی

نخستین کار این است که باید وارد حساب کاربری خودتان در سایت ایرنیک بشوید.
از قسمت تنظیمات دامنه وارد دامنه من شده و دامنه مورد نظر را انتخاب کنید و سپس بر روی آن کلیک کنید. سپس گزینه انتقال فروش این دامنه را انتخاب نمایید.
برای انتقال دامنه باید وضعیت انتقال باز باشد. در صورتی که عبارت بسته شده را در مقابل وضعیت انتقال دیدی روی باز کردن انتقال باید کلیک کنید. بنابراین وضعیت انتقال باز می ‌شود و رمز انتقال برای شما قابل مشاهده است.
اکنون باید رمز را به فردی که می ‌خواهید دامنه را دریافت کند انتقال بدهید.
اکنون ادامه مراحل توسط مالک جدید دامنه انجام می ‌گیرد.
مالک جدید دامنه وارد حساب کاربری ایرنیک خود می ‌شود و در قسمت منوی دامنه‌ ها روی انتقال دامنه کلیک می ‌کند. در قسمت خرید دامنه باید موارد زیر را تکمیل کنید.
در فیلدی که مربوط به دامنه است نام دامنه مورد نظر خود را وارد نمایید.
در قسمت رمز باید رمز انتقال که از شخص اول آن را دریافت کردید وارد کنید
سپس بر روی گزینه بعدی کلیک نمایید.
صاحب امتیاز فعلی دامنه باید PIN کدی را که خریداری نموده است در اختیار شما بگذارد.
سپس باید رابط ‌های دامنه مشخص گردد. رابط ها می‌ تواند بر روی نمایندگان یا خود شما تنظیم گردد. سپس مقداری اسکرول را به سمت پایین بکشید. پس از اینکه قوانین ایرنیک را مطالعه نمودید تیک موافقت با قوانین را بزنید و روی درخواست انتقال کلیک کنید.
در این مرحله صورت حسابی با مبلغ ۸ هزار تومان را می ‌بینید. صورتحساب را حتماً باید پرداخت کنید.
بعد از اینکه مبلغ را پرداخت کردید دارنده قبلی باید دامنه را دوباره ادامه دهد.
دوباره وارد شناسه ایرنیک خود بشوید و به صفحه انتقال دامنه وارد شوید. درخواست انتقال به شما نشان داده می ‌شود. سپس گزینه قبول یا رد را انتخاب کنید.
تیک گزینه بله این درخواست را تایید می‌ کنم را انتخاب و روی ارسال کلیک کنید.
عبارتی به نام در انتظار تایید مرکز ثبت را می ‌بینید. سپس مرکز ثبت دامنه مدارک را برای تایید انتقال از شما می ‌خواهند. متن موافقت با انتقال به وسیله ایرنیک به شکل pdf از راه ایمیل برای شما ارسال می ‌شود. فرد متقاضی باید متن موافقت با انتقال را کامل کند. سپس به وسیله سامانه ارسال مدارک ارسال می‌ گردد.

انتقال دامنه در ایرنیک

انتقال دامنه در ایرنیک

به کمک شناسه کاربری خود به سایت ایرنیک وارد شوید.
سپس به صفحه انتقال دامنه ir وارد شوید و نام دامنه خود را در قسمت فروش دامنه گفته و دکمه بعدی را بزنید. یک رمز برای دادن به خریدار دامنه به شما داده خواهد شد. شما می ‌توانید این عملیات را از قسمت دامنه ‌های من با کلیک بر روی نام دامنه انجام دهید.
شماره رمز را به مالک جدید دامنه اطلاع دهید.
صبر کنید تا دارنده جدید عملیات لازم را انجام دهد. سپس در قسمت انتقال دامنه دکمه مشاهده درخواست را کلیک نمایید. درخواست انتقال ظاهر می ‌شود که می ‌توانید تایید یا رد کنید.
در صورتی که آن را تایید نمایید عبارت در انتظار تایید مرکز ثبت نشان داده خواهد شد و موضوع برای تایید به مرکز ثبت دامنه انتقال داده می‌ شود.
بسته به اینکه فرد انتقال دهنده شخص حقیقی یا حقوقی باشد و نشانه رسمی او در ایران و یا خارج از ایران باشد این مرکز مدارکی را برای تایید انتقال درخواست خواهد کرد.
اگر متقاضی در داخل ایران باشد می ‌تواند فرم انتقال را کامل کرده و بعد از امضا به مرکز ثبت دامنه ارسال کند.
افراد حقوقی فرم بالا را در سربرگ شرکت یا سازمان خود تکمیل می ‌کنند و با امضا مدیرعامل یا شخصی که در روزنامه رسمی به او حق امضا داده شده است همراه با کپی روزنامه رسمی به شرکت می ‌فرستند.

افراد حقیقی همراه با تک فرم تکمیلی بالا، باید رونوشت کارت ملی یا گذرنامه معتبر خود را هم ارسال کنند.
انتقال دامنه ir شامل هزینه است که باید به nic. Ir پرداخت شود.

در این مقاله متوجه شدیم که برای انتقال دامنه به شخص دیگر اول باید از حساب خود در سرویس دهنده دامنه وارد شده و اطلاعات دامنه را چک کنیم. سپس به قسمت ثبت نام دامنه رفته و گزینه ‌های مربوط به انتقال دامنه به شخص دیگر را انتخاب نماییم. پس از آن اطلاعات مالک جدید را برای فرایند انتقال وارد کنید. معمولاً پس از انجام این کار یک ایمیل تایید به مالک فعلی و مالک جدید فرستاده می ‌شود. باید این ایمیل تایید شود. پس از تایید ایمیل انتقال دامنه به شخص جدید انجام می ‌گیرد. این فرایند ممکن است چندین روز طول بکشد. بعد از گذشت چندین روز وضعیت انتقال دامنه به شخص دیگر را چک کنید و مطمئن شوید که با موفقیت این کار را انجام داده اید.

شرکت دیجیتال مارکتینگ وب شهر با سابقه انجام خدمات دیجیتال مارکتینگ و طراحی سایت در شهریار و دیگر نقاط تهران، می تواند مشاوره مناسبی جهت ایجاد کسب و کار اینترنتی شما باشد. در صورت وجود هرگونه ابهام و یا ایجاد سوالی در مورد انتقال دامنه، می توانید با ما در ارتباط باشید.

 

021-65267205

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب سایت در حال بازطراحی می باشد...

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.