مقالات سئو, مقالات طراحی سایت

نحوه انتخاب هاست مناسب برای وردپرس

اگر برای انتخاب هاست مناسب وردپرس دچار ابهام هستید و با تنوع بسیاری از آن ها مواجه شده اید در این مقاله قصد داریم چند نکته کلیدی را برای شما عنوان کنیم تا به راحتی بتوانید تصمیم خود را نهایی کنید. انتخاب هاست، به جهت انجام خدمات طراحی سایت، به معیارهای زیادی بستگی دارد. مثلا، به چه مقدار فضای ذخیره سازی و پهنای باند نیاز دارید؟ چه ویژگی هایی برای شما مهم هستند و مواردی از این دست که در ادامه همه این آیتم ها را با جزئیات بررسی می کنیم.

بهترین هاست برای وردپرس چیست

بهترین هاست برای وردپرس به نیازها و بودجه شما بستگی دارد. در واقع هاستی که برای یک فرد، بهترین به شمار می رود، می تواند برای فرد دیگر گزینه مناسبی نباشد. برای انتخاب بهترین هاست برای وردپرس و قبل از شروع به جستجوی هاستینگ، شما باید نیازهای خود را مشخص کنید. چند نمونه از نیازهای یک سایت عبارتند از:

میزان ترافیک: اگر سایت شما ترافیک بالایی دارد، به هاستینگ قوی تری نیاز خواهید داشت.
نوع محتوای سایت: اگر سایت شما تصاویر و ویدئوهای زیادی دارد، به فضای ذخیره سازی و پهنای باند بیشتری نیاز خواهید داشت.
ویژگی های مورد نیاز: برخی از هاستینگ ها ویژگی های اضافی مانند نصب آسان وردپرس، آپدیت خودکار وردپرس و افزونه های امنیتی وردپرس را ارائه می دهند.

هاست مناسب وردپرس

مطالب بیشتر: ساخت سایت وردپرس با موبایل

10 نکته مهم برای خرید هاست مناسب وردپرس

در هنگام خرید هاست برای وردپرس باید به یک سری از نکات توجه کنید که در ادامه به آن ها می پردازیم:

1. نوع هاست

انتخاب یک هاست از نوع مناسب، اولین قدم برای خرید هاست وردپرس است. سه نوع هاست رایج برای وردپرس وجود دارد:

هاست اشتراکی:

این نوع هاست برای سایت های کوچک و کم ترافیک مناسب است. در هاست اشتراکی، منابع سرور بین چندین سایت به اشتراک گذاشته می شود. این نوع هاست ارزان ترین نوع آن است، اما ممکن است سرعت و عملکرد مناسبی برای سایت های بزرگ و پرترافیک نداشته باشد.

هاست مجازی خصوصی (VPS):

اگر سایت های بزرگتر و پر ترافیک را مدیریت می کنید؛ هاست مجازی خصوصی را انتخاب کنید. در هاست VPS، منابع سرور به طور مجازی به یک سایت اختصاص داده می شود. این نوع هاست از نوع اشتراکی گران تر است، اما در عوض سرعت و عملکرد آن به مراتب بهتر است.

سرور اختصاصی:

سایت های بسیار بزرگ و پرترافیک نیازمند سرور اختصاصی هستند. در سرور اختصاصی، تمام منابع هاست به یک سایت اختصاص داده می شود. این نوع هاست گران ترین نوع host است، اما بهترین سرعت و عملکرد را ارائه می دهد.

2. سرعت هاست

سرعت هاست یکی از مهم ترین عوامل در خدمات سئو سایت و تجربه کاربری است. اگر سایت شما سرعت پایینی داشته باشد، کاربران از آن خارج می شوند و رتبه سئوی سایت شما کاهش می یابد. نکاتی که باید در انتخاب هاست پرسرعت در نظر بگیرید، عبارتند از:

موقعیت مکانی سرور: اگر سایت شما برای کاربران ایرانی طراحی شده است، باید از هاستی استفاده کنید که سرور آن در ایران یا نزدیک ایران باشد.
میزان پهنای باند: اگر سایت شما ترافیک بالایی دارد، باید از هاست وردپرسی استفاده کنید که پهنای باند بالایی ارائه می دهد.
سخت افزار سرور: هاست هایی که از سخت افزار قوی تر استفاده می کنند، سرعت بالاتری دارند.

3. خدمات پشتیبانی

پشتیبانی خوب هاستینگ می تواند در حل مشکلات و پاسخ به سوالات شما کمک کند. اگر هاست شما مشکلی داشته باشد، باید بتوانید به سرعت با پشتیبانی آن تماس بگیرید و مشکل خود را حل کنید. نکاتی که باید در این بخش به آن ها توجه کنید، عبارتند از:

1. پشتیبانی هاستینگ باید در هفت روز هفته به صورت بیست و چهار ساعته در دسترس باشد تا بتوانید در هر زمان با آنها تماس بگیرید.
2. هاستینگ باید از طریق تلفن، ایمیل، چت آنلاین و تیکت پشتیبانی ارائه دهد.
3. پشتیبانی هاستینگ باید سریع، دقیق و مفید باشد.

4. فضای ذخیره سازی

برای ذخیره سازی فایل های سایت خود به فضایی در هاست نیاز دارید. بدیهی است که این فضا باید متناسب با میزان مورد نیاز شما باشد. فایل های سایت شما دو دسته هستند.
فایل های وردپرس: هسته وردپرس، افزونه ها و قالب ها
محتوای سایت: تصاویر، ویدئوها، مقالات و صفحات
انتخاب فضای ذخیره سازی مناسب به موارد زیر بستگی دارد:

نوع و حجم محتوای سایت: اگر سایت شما تصاویر و ویدئوهای زیادی دارد، به فضای ذخیره سازی بیشتری نیاز خواهید داشت.
برنامه های آینده شما: اگر قصد دارید در آینده محتوای بیشتری به سایت خود اضافه کنید، باید از هاستی با فضای ذخیره سازی بیشتر استفاده کنید.

نکاتی در مورد فضای ذخیره سازی هاست وردپرس در ادامه آمده است:

1. برای یک سایت وردپرسی ساده، حداقل 500 مگابایت فضای ذخیره سازی کافی است.
2. برخی از هاستینگ ها فضای ذخیره سازی نامحدود ارائه می دهند. این نوع هاستینگ برای سایت های بزرگ و پرمحتوا مناسب است.
3. هاستی را انتخاب کنید که فضای ذخیره سازی آن قابل ارتقا باشد تا در صورت نیاز بتوانید فضای ذخیره سازی خود را افزایش دهید.

5. پهنای باند

پهنای باند به مقدار داده ای که می تواند در یک بازه زمانی خاص بین سایت شما و کاربران تان منتقل شود، اشاره دارد. به عبارت دیگر، پهنای باند تعیین می کند که سایت شما با چه سرعتی بارگیری می شود. انتخاب پهنای باند مناسب به موارد زیر بستگی دارد:

میزان ترافیک سایت: اگر سایت شما ترافیک بالایی دارد، به پهنای باند بیشتری نیاز خواهید داشت.
نوع محتوای سایت: اگر سایت شما تصاویر و ویدئوهای زیادی دارد نیز به پهنای باند بیشتری نیاز خواهید داشت.

نکاتی در مورد پهنای باند هاست وردپرس در ادامه آمده است:
برای یک سایت وردپرسی ساده، حداقل 100 مگابیت بر ثانیه پهنای باند کافی است.
برخی از هاستینگ ها پهنای باند نامحدود ارائه می دهند. این نوع هاستینگ برای سایت های بزرگ و پرمخاطب مناسب است.
هاستی را انتخاب کنید که به شما امکان کنترل پهنای باند را بدهد تا بتوانید از مصرف بیش از حد پهنای باند توسط یک کاربر خاص جلوگیری کنید.

6. پشتیبانی از وردپرس

پشتیبانی از وردپرس به معنای ارائه ابزارها و خدماتی است که به شما در نصب، مدیریت و به روز رسانی وردپرس کمک می کند. بعضی از هاست ها این ابزارها و خدمات را ارائه می دهند. در واقع شما باید هاستی را انتخاب کنید که تیمی از متخصصان وردپرس داشته باشد تا بتوانند به شما در حل مشکلات مربوط به وردپرس کمک کنند. همچنین هاستی را انتخاب کنید که ضمانت بازگشت وجه ارائه دهد تا در صورت عدم رضایت از خدمات آنها بتوانید پول خود را پس بگیرید.

انتخاب هاستینگ با پشتیبانی مناسب از وردپرس به موارد زیر کمک می کند:

برخی از هاستینگ ها ابزارهایی برای نصب آسان وردپرس با یک کلیک ارائه می دهند.
بعضی از هاستینگ ها وردپرس را به طور خودکار آپدیت می کنند تا از امنیت و عملکرد آن اطمینان حاصل شود.
برخی از هاستینگ ها افزونه های امنیتی وردپرس را برای محافظت از سایت شما در برابر هک و بدافزار ارائه می دهند.

7. امنیت هاست وردپرس

امنیت هاست برای جلوگیری از هک شدن و از دست رفتن اطلاعات سایت شما بسیار مهم است. نکاتی در مورد امنیت هاست وردپرس در ادامه آمده است:
هاستی را انتخاب کنید که از فایروال برای محافظت از سایت شما در برابر حملات سایبری استفاده کند.
به طور مرتب سایت شما را برای بدافزار اسکن کند.
گواهینامه SSL ارائه دهد تا اطلاعات کاربران شما رمزنگاری شود.

8. قیمت هاست وردپرس

قیمت هاستینگ می تواند از چند هزار تومان تا چند میلیون تومان متغیر باشد. هاستینگ مناسب خود را با توجه به بودجه ای که برای این کار کنار گذاشته اید، انتخاب کنید. نکاتی در مورد قیمت هاست وردپرس در ادامه آمده است:
ارائه دهندگان مختلف هاستینگ را با هم مقایسه کنید.
به دنبال هاستینگ هایی باشید که تخفیف ارائه می دهند.
به یاد داشته باشید که همیشه ارزان ترین هاستینگ بهترین گزینه نیست.

9. آپدیت

هاستینگ شما باید به طور مرتب آپدیت شود تا از امنیت و عملکرد آن اطمینان حاصل شود. شما باید هاستی را انتخاب کنید که به طور مرتب سیستم عامل و نرم افزارهای خود را آپدیت کند و به شما امکان آپدیت دستی وردپرس خود را بدهد.

10. نظرات کاربران

قبل از خرید هاست، نظرات کاربران را در مورد آن هاستینگ مطالعه کنید. این نظرات می تواند به شما در انتخاب هاست مناسب کمک کند. برای مطالعه نظرات کاربران می توانید به وب سایت های مختلف و معتبر رجوع کنید. شما باید به دنبال نظرات مثبت و منفی باشید. همچنین باید به نظراتی اهمیت دهید که مربوط به تجربه کاربری با وردپرس باشد.

ویژگی های هاست وردپرس

ویژگی های هاست وردپرس

مطالب بیشتر: سایت وردپرس یا برنامه نویسی

هاست وردپرس نوعی هاستینگ است که به طور خاص برای وب سایت های وردپرسی بهینه شده است. این نوع هاستینگ معمولاً شامل ویژگی های زیر است:
1. نصب آسان وردپرس: بسیاری از هاستینگ های وردپرس ابزارهایی برای نصب آسان وردپرس با یک کلیک ارائه می دهند. این ابزارها می توانند نصب وردپرس را برای شما آسان تر و سریع تر کنند.
2. آپدیت خودکار وردپرس: برخی از خدمات دهندگان، را به طور خودکار آپدیت می کنند. این کار می تواند به شما در حفظ امنیت و عملکرد سایتتان کمک کند.
3. افزونه های امنیتی وردپرس: برخی از هاستینگ های وردپرس افزونه های امنیتی این CMS را برای محافظت از سایت شما در برابر هک و بدافزار ارائه می دهند.
4. فضای ذخیره سازی و پهنای باند: هاستینگ های وردپرس فضای ذخیره سازی و پهنای باند کافی برای وب سایت های wordpress ارائه می دهند.
5. پشتیبانی: هاستینگ های وردپرس پشتیبانی بیست و چهار ساعته در هفت روز هفته ارائه می دهند تا به شما در حل مشکلات کمک کنند.
6. بهینه سازی سرعت: شرکت های خدمات دهنده مختص wordpress برای افزایش سرعت بارگذاری وب سایت های وردپرسی بهینه شده اند.
7. گواهینامه SSL: برخی از هاستینگ ها گواهینامه SSL رایگان ارائه می دهند تا اطلاعات کاربران شما رمزنگاری شود.
8. ابزارهای سئو: برخی از ارائه دهندگان هاست وردپرسی، برای کمک به شما در بهبود رتبه سایتتان در موتورهای جستجو، ابزارهای سئو ارائه می دهند.
9. قیمت: قیمت هاستینگ های وردپرس متغیر است.
10. قابلیت مقیاس پذیری: برخی از هاستینگ های وردپرس قابلیت مقیاس پذیری ارائه می دهند تا بتوانید در صورت نیاز منابع خود را افزایش دهید.

هاست وردپرس داخلی یا خارجی

انتخاب بین هاست وردپرس داخلی یا خارجی به نیازها و اولویت های شما بستگی دارد. در ادامه، به مقایسه این دو نوع هاست می پردازیم:
مقایسه هاست های داخلی و خارجی از لحاظ سرعت بارگذاری:
در هاست وردپرس داخلی، به دلیل نزدیکی سرورها به کاربران ایرانی، سرعت بارگذاری سایت شما برای کاربران ایرانی بیشتر از نوع خارجی آن خواهد بود. این در حالی است که در هاست های خارجی این موضوع برعکس است.
پشتیبانی از زبان فارسی:
بسیاری از هاستینگ های داخلی پشتیبانی از زبان فارسی را ارائه می دهند که در هاستینگ های خارجی معمولا این آپشن وجود ندارد.
رعایت قوانین و مقررات ایران:
هاستینگ های داخلی بر خلاف هاست های خارجی، ملزم به رعایت قوانین و مقررات ایران هستند.
قیمت:
هاستینگ های داخلی معمولاً قیمت مناسب تری نسبت به هاستینگ های خارجی دارند.
امکانات:
هاستینگ های داخلی ممکن است محدودیت هایی در ارائه خدمات خود داشته باشند. با این وجود هاستینگ های خارجی معمولاً امکانات و خدمات بیشتری نسبت به هاستینگ های داخلی ارائه می دهند.
امنیت:
ممکن است هاستینگ های داخلی از نظر امنیتی به اندازه هاستینگ های خارجی قوی نباشند.
دسترسی:
ممکن است به دلیل فیلترینگ، دسترسی به برخی از وب سایت های خارجی از طریق هاستینگ داخلی امکان پذیر نباشد. این در حالی است که از طریق هاستینگ خارجی می توانید به تمام وب سایت های خارجی بدون محدودیت دسترسی داشته باشید.
قابلیت اطمینان:
هاستینگ های خارجی معمولاً از نظر قابلیت اطمینان قوی تر از هاستینگ های داخلی هستند.

هاست وردپرس داخلی یا خارجی

مطالعه بیشتر: درآمد طراحی سایت وردپرس

معیارهای مختلفی مانند حجم اطلاعات و نوع داده هایی که قرار است در سایت قرار بگیرند، پهنای باند لازم برای فعالیت سایت، امنیت، قیمت، دسترسی پذیری و موارد مختلفی در این حوزه، وجود دارند که همگی در انتخاب هاست وردپرسی دخیل هستند. با بررسی هریک از این موارد و تطبیق آن ها با نیاز خود، می توانید بهترین شرکت ارائه دهنده خدمات هاستینگ را انتخاب نمایید. در صورت وجود هرگونه سوال و یا ابهامی درباره نحوه انتخاب هاست مناسب، می توانید با مشاورین ما، در شرکت دیجیتال مارکتینگ وب شهر تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب سایت در حال بازطراحی می باشد...

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.