__

نحوه فعالسازی تماس صوتی تلگرام

قابلیت تماس صوتی تلگرام به شما امکان می دهد با مخاطبین خود در این اپلیکیشن به صورت رایگان تماس صوتی برقرار کنید. مزایای استفاده از تماس صوتی اولا امنیت عالی آن است زیرا این اپ از رمزنگاری قوی برای تمام تماس ‌های صوتی استفاده می کند، به این معنی که هیچ کس نمی تواند به مکالمات شما گوش دهد. ثانیا تماس صوتی در تلگرام حتی اگر با کسی در کشور دیگری تماس بگیرید کاملا رایگان است،. ثالثا استفاده از آن بسیار ساده است، فقط کافی است روی یک دکمه کلیک کنید. این را هم اضافه کنیم که هر چند کیفیت این قابلیت به سرعت اینترنت شما بستگی دارد ولی به طور کلی حتی در مناطقی با سرعت اینترنت پایین، هم خوب است. تلگرام دارای چندین قابلیت اضافی نیز برای تماس صوتی است، مثلا می توانید تماس ‌های خود را ضبط کنید و بعداً به آنها گوش دهید. از سوی دیگر اگر مخاطب شما آنلاین نیست، می توانید برای او یک پیام صوتی بگذارید.

چرا تماس صوتی تلگرام وصل نمیشه؟

دلایل مختلفی می تواند برای وصل نشدن تماس صوتی تلگرام وجود داشته باشد:
برای مثال مشکلات مربوط به اینترنت از قبیل، اینترنت ضعیف باشد، مشکل در سرورهای تلگرام یا مشکلات مربوط به گوشی مانند استفاده از نسخه قدیمی اپلیکیشن یا تنظیمات گوشی که ممکن است به گونه ‌ای باشد که مانع از وصل شدن تماس شود. مشکلات مربوط به مخاطب هم بی تاثیر نیست. برای مثال اگر مخاطب شما از آخرین نسخه اپلیکیشن تلگرام استفاده نکند، ممکن است تماس صوتی وصل نشود. همچنین برای برقراری این نوع تماس، باید این قابلیت برای مخاطب فعال باشد.

چگونه تماس صوتی تلگرام را فعال کنیم

تنظیمات تماس صوتی تلگرام

تنظیمات تماس صوتی تلگرام به شما امکان می دهد تا نحوه عملکرد تماس ‌های صوتی را در تلگرام خود سفارشی کنید. این تنظیمات برای هر مخاطب به صورت جداگانه قابل تنظیم است. البته شما می توانید برای تماس ‌های صوتی گروهی تنظیمات جداگانه ‌ای را تعیین نمایید. برای دسترسی به تنظیمات تماس صوتی telegram باید اپلیکیشن تلگرام خود را باز کنید. بر روی منوی سه خطی در گوشه سمت چپ بالای صفحه کلیک کرده و تنظیمات را انتخاب نمایید. به بخش “تماس ‌ها و اعلان‌ ها” بروید و بر روی “تماس صوتی” کلیک کنید. در این بخش می توانید تنظیمات زیر را انجام دهید:
زنگ تماس: می توانید آهنگ زنگ تماس صوتی خود را انتخاب کنید.
لرزش: می توانید لرزش را برای تماس ‌های صوتی فعال یا غیرفعال کنید.
استفاده از اینترنت گوشی: می توانید انتخاب کنید که تماس ‌های صوتی از طریق Wi-Fi یا اینترنت گوشی شما برقرار شوند.
نشان دادن شماره تماس: می توانید انتخاب کنید که شماره تماس شما در هنگام برقراری تماس صوتی به مخاطبتان نمایش داده شود یا خیر.
تماس از طریق تلگرام: می توانید انتخاب کنید که تماس ‌های صوتی از طریق تلگرام یا خط تلفن شما برقرار شوند.

چگونه تماس تصویری تلگرام را فعال کنیم؟

تماس تصویری تلگرام

مطالب بیشتر: نحوه آپلود ویدیو در یوتیوب

نرم افزار تلگرام پس از گذشت هفت سال از معرفی خود یعنی در مرداد ماه سال ۹۹ قابلیت تماس تصویری را برای همه کاربران در سرتاسر جهان فعال کرد. شما می ‌توانید برای برقراری تماس تصویری با مخاطب مورد نظر خود، به صفحه پروفایل آن شخص رفته و آیکون دوربین را لمس کنید. این کار باعث برقراری تماس تصویری با آن شخص می ‌شود.
همچنین، در حین برقراری تماس تصویری، شما می ‌توانید به حالت تماس صوتی تغییر دهید. در حین تماس تصویری، می ‌توانید از حالت تصویر در تصویر نیز استفاده کنید. این به شما اجازه می ‌دهد تا اندازه تماس تصویری را کوچک کرده و در حین تماس، به چت ‌ها و کانال ‌های خود دسترسی داشته باشید و آن‌ ها را بررسی کنید.

تماس در تلگرام بدون شماره

برخلاف بسیاری از برنامه‌ های پیام ‌رسان، تلگرام به طور پیش فرض برای ثبت نام و برقراری تماس به شماره تلفن همراه نیاز دارد. با این حال، روش‌ هایی برای تماس در تلگرام بدون شماره وجود دارد. البته کیفیت تماس ممکن است به سرعت اینترنت شما بستگی داشته باشد و ممکن است همه مخاطبین شما نتوانند بدون شماره تلفن با شما تماس برقرار کنند. همچنین قبل از استفاده از هر ربات یا برنامه‌ ای برای انجام این کار، احتیاط کنید و مطمئن شوید که معتبر است. روش‌ های تماس در تلگرام بدون شماره عبارتند از:
استفاده از ربات‌های تلگرام:
ربات‌های مختلفی مانند MissCallBot@ و NumberShareBot@ وجود دارند که به شما امکان می دهند بدون شماره تلفن با دیگران تماس برقرار کنید. این ربات‌ها به شما یک شماره مجازی اختصاص می دهند که می توانید از آن برای تماس با دیگران استفاده کنید.
استفاده از SIP:
(Session Initiation Protocol) SIP یک پروتکل استاندارد برای برقراری تماس صوتی و تصویری است. شما می توانید از برنامه‌ های SIP مانند Zoiper یا Linphone برای برقراری تماس با دیگران در تلگرام بدون شماره تلفن استفاده کنید.
استفاده از وب تلگرام:
وب تلگرام به شما امکان می دهد بدون نیاز به نصب برنامه تلگرام در تلفن خود، از تلگرام در مرورگر وب خود استفاده کنید. می توانید از وب تلگرام برای برقراری تماس صوتی و تصویری با دیگران بدون شماره تلفن استفاده نمایید.

رفع فیلتر تماس صوتی تلگرام

رفع فیلتر تماس صوتی تلگرام

مطالب مرتبط: بعد از دیلیت اکانت تلگرام چگونه دوباره وارد شویم

در حال حاضر، تماس صوتی تلگرام در ایران فیلتر است. هیچ راه قطعی نیز برای رفع فیلتر آن وجود ندارد و بهترین روش برای شما به عوامل مختلفی مانند سرعت اینترنت، حریم خصوصی و بودجه شما بستگی دارد. با این وجود راه‌ های مختلفی برای رفع فیلتر تماس صوتی تلگرام وجود دارد. اولین راه، استفاده از فیلترشکن برای دور زدن فیلتر است. البته استفاده از فیلترشکن‌ ها ممکن است امن نباشد و سرعت اینترنت شما را کاهش دهد. دومین راه، استفاده از پروکسی است. شما می توانید از یک پروکسی برای اتصال به سرورهای تلگرام بدون نیاز به فیلترشکن استفاده کنید. البته پیدا کردن پروکسی‌های فعال ممکن است دشوار باشد. سومین راه هم استفاده از VPN می باشد. می توانید از یک VPN برای اتصال به سرورهای تلگرام در یک کشور دیگر استفاده کنید. البته باید توجه کنید که استفاده از VPN‌ها ممکن است پولی باشد و سرعت اینترنت شما را کاهش دهد.
راه کار چهارم برای رفع فیلتر تماس صوتی تلگرام، استفاده از تلگرام X است. تلگرام X یک نسخه غیر رسمی از تلگرام می باشد که از پروکسی داخلی برای دور زدن فیلتر استفاده می کند. البته تلگرام X ممکن است به اندازه نسخه رسمی تلگرام امن نباشد. راه کار ششم هم استفاده از وب تلگرام است. شما می توانید از وب تلگرام در مرورگر وب خود برای برقراری تماس صوتی استفاده کنید. البته باید توجه داشته باشید که وب تلگرام ممکن است به اندازه برنامه تلگرام کامل نباشد.

تماس لغو شده در تلگرام یعنی چه

وقتی یک تماس در تلگرام لغو می شود، به این معنی است که یکی از این اتفاقات رخ داده است. مخاطب شما تماس را رد کرده است یا به اینترنت متصل نیست و یا شما را مسدود کرده است. یا این که مشکلی در سرورهای تلگرام وجود دارد و یا شما یا مخاطبتان از نسخه قدیمی تلگرام استفاده می کنید.
اگر تماس شما لغو شد، می توانید دوباره تماس بگیرید، برای مخاطب خود پیام بفرستید و از او بپرسید که چرا تماس را رد کرده است، به وب سایت تلگرام بروید و ببینید که آیا مشکلی در سرورهای تلگرام وجود دارد یا خیر و به عنوان اقدام آخر، اپلیکیشن تلگرام خود را به روز رسانی نمایید. اگر فکر می کنید که مخاطب شما، شما را مسدود کرده است، می توانید از یک ربات تلگرام مانند BlockCheckerBot@ برای بررسی این موضوع استفاده کنید.

تماس لغو شده در تلگرام یعنی چه

مطالعه بیشتر: چرا پروکسی واتساپ وصل نمیشه 

تماس صوتی تلگرام با پروکسی

استفاده از پروکسی می تواند راهی برای رفع فیلتر تماس صوتی تلگرام باشد. پروکسی یک واسطه بین شما و سرورهای تلگرام است. هنگامی که از پروکسی استفاده می کنید، ترافیک شما از طریق سرور پروکسی مسیریابی می شود و به نظر می ‌رسد که از یک مکان دیگر به تلگرام متصل می شوید. این امر می تواند به شما در دور زدن فیلتر تماس صوتی تلگرام و برقراری تماس با دیگران کمک کند. برای استفاده از پروکسی برای این کار باید یک پروکسی فعال پیدا کنید، سپس به تنظیمات تلگرام خود و به بخش “تنظیمات چت” بروید. بر روی “پروکسی” کلیک کرده و گزینه “افزودن پروکسی” را انتخاب نمایید. بعد از آن آدرس و پورت پروکسی را وارد کرده و بر روی “ذخیره” کلیک کنید. پس از افزودن پروکسی، می توانید از آن برای برقراری تماس صوتی با دیگران استفاده نمایید.
در مورد استفاده از پروکسی برای تماس صوتی تلگرام باید به این نکته توجه داشته باشید که سرعت و پایداری پروکسی‌ها می تواند متفاوت باشد. از سوی دیگر ممکن است همه پروکسی ‌ها با تماس صوتی کار نکنند. همچنین استفاده از پروکسی می تواند سرعت اینترنت شما را کاهش دهد.

تماس صوتی تلگرام یک قابلیت فوق العاده است که محبوبیت بسیار زیادی هم دارد و شما می توانید از هدست یا بلندگو برای برقراری این نوع تماس بهره ببرید. با این وجود استفاده از این قابلیت، معایبی هم دارد از جمله این که تماس صوتی telegram می تواند از اینترنت شما استفاده کند، به خصوص اگر از Wi-Fi استفاده نکنید. همچنین مانند هر برنامه دیگری، تلگرام نیز ممکن است گاهی اوقات با مشکلات فنی مواجه شود که می تواند بر کیفیت تماس صوتی تأثیر بگذارد.

در این مقاله از وب شهر، شما را با نحوه فعالسازی تماس صوتی و تصویری تلگرام آشنا نموده و سعی کردیم تمامی روش های اتصال به تماس صوتی را بیان کنیم. ممنون که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب سایت در حال بازطراحی می باشد...

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.