__

چرا کاتالوگ واتساپ بیزینس کار نمیکنه

کاتالوگ واتساپ بیزینس شامل تصویر محصولات و توضیحات کاملی از ویژگی ها و قیمت این محصولات می شود. به این ترتیب می توانید از طریق واتساپ، کاتالوگ محصولات خود را برای مشتریان ارسال کنید و مشتریان می توانند به راحتی و به صورت آنلاین با محصولات و خدمات شما آشنا شوند. وجود این قابلیت در واتساپ به شما کمک می کند تا بدون نیاز به یک وبسایت، محصولات و خدماتتان را به مشتریان خود معرفی کنید و احتمال خرید آن ها را افزایش دهید.

چگونه در واتساپ فروشگاه درست کنیم

واتساپ با خدماتی مانند واتساپ بیزینس و کاتالوگ واتساپ بیزینس این امکان را به شما می دهد تا از اکانت خود برای گسترش کسب و کارتان استفاده کنید. برای داشتن یک فروشگاه در واتساپ باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:
اپلیکیشن واتساپ بیزینس را دانلود کنید.
اکانت خود را بسازید. ( نمی توانید با یک شماره هم در واتساپ و هم در واتساپ بیزینس، اکانت داشته باشید)
زمان بازگشایی را تعیین کرده و پیام خوش‌آمد‌گویی و شرح کسب و کارتان را بنویسید.
اگر نیاز دارید تا چند نفر چت های شما را در این اکانت مدیریت کنند باید در callbell حساب کاربری ایجاد کنید.
کسب و کار خود را در واتساپ تبلیغ کرده و بیزینس خود را شروع کنید.

چگونه در واتساپ فروشگاه درست کنیم

ساخت کاتالوگ در واتساپ بیزینس

برای ساختن کاتالوگ واتساپ بیزینس باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:
به قسمت تنظیمات واتساپ بیزینس خود وارد شوید.
گزینه Business tools یا ابزارهای تجاری را انتخاب کنید.
سپس کاتالوگ (Catalog) را انتخاب کنید.
گزینه Add new item را انتخاب کنید.
می توانید حداکثر ده تصویر انتخاب کنید و در قسمت مشخص شده برای تصویر قرار دهید.
در کادر مربوط به نام محصول، نام محصولتان را وارد کنید.
کادر بعدی مربوط به قیمت محصول است که باید پر شود.
در کادر بعدی که مربوط به توضیحات محصول است می توانید توضیحات محصول را وارد کنید.
اگر وبسایتی برای فروش دارید می توانید لینک آن را در قسمت مربوط به لینک قرار دهید.
برای دسترسی راحت تر به محصول می توانید برای هر محصول یک کد تعیین کرده و آن را در قسمت کد محصول قرار دهید.
گزینه سیو را انتخاب کنید تا کاتالوگ واتساپ بیزینس شما ذخیره شود.
این کاتالوگ دارای یک لینک اختصاصی است و شما می توانید این لینک را برای مشتریان خود بفرستید و یا در پیج اینستاگرام خود قرار دهید.

چرا کاتالوگ واتساپ بیزینس کار نمیکنه

در صورتی که کاتالوگ واتساپ بیزینس برای شما در دسترس نبود بهتر است حافظه کش برنامه واتساپ خود را پاک کنید تا مشکل برطرف شود اما در صورتی که مشکل همچنان ادامه داشت امکان دارد مشکلی سراسری برای تمام کاربران واتساپ بیزینس باشد و به علت مشکلات فنی در سرورهای واتساپ ایجاد شده باشد. معمولا این طور مشکلات بعد از مدتی برطرف خواهد شد و شما می توانید به فعالیت خود ادامه دهید.
گاهی نیز ممکن است به دلیل ضعیف بودن اینترنت، کاتالوگ واتساپ برای شما بارگذاری نشود که با اتصال قوی اینترنت می توانید این مشکل را برطرف کنید. در صورتی هم که کاتالوگ واتساپ به صورت نادرست برای شما نمایش داده می شود بهتر است تنظیمات مربوط به زبان و منطقه جغرافیایی خود در واتساپ را بررسی کرده و یا آخرین نسخه واتساپ را دانلود کنید تا مشکل برطرف شود.

ترفندهای واتساپ بیزینس

ترفند های واتساپ بیزینس

بیشتر بخوانید: کاتالوگ دیجیتال چیست

برخی از مهم ترین ترفندهای واتساپ بیزینس عبارتند از:

ایجاد یک پروفایل حرفه ای:

برای ایجاد یک پروفایل کاری حرفه ای بهتر است شرح کسب و کار، آدرس وبسایت و ایمیل، آدرس فروشگاه، شماره های تماس، ساعت کار و غیره را در پروفایل خود قرار دهید تا بتوانید اعتماد مشتریان را جلب کنید. برای وارد کردن این اطلاعات در پروفایل خود باید وارد اکانت واتساپ بیزینس خود شده و سه نقطه بالا را بزنید. در Settins قسمت Business گزینه business tools و سپس profile را انتخاب کرده و اطلاعات خود را وارد کنید.

ایجاد کاتالوگ واتساپ بیزینس:

با ایجاد این کاتالوگ ها می توانید محصولات خود را به راحتی به تمامی مشتریان خود معرفی کنید. برای ایجاد کاتالوگ در واتساپ بیزینس سه نقطه را بزنید و در Settins به ترتیب گزینه های Add new item، catalog، business tools، item را انتخاب کنید.

پیام خوش ‌آمد‌گویی خودکار:

واتساپ بیزینس این امکان را برای شما ایجاد کرده است تا با انجام تنظیماتی، در ابتدای گفتگو پیام خوش آمدگویی خودکار به مشتریان شما ارسال شود. در این پیام می توانید به مشتری خوش آمد گفته و ساعت کار خود را اعلام کنید. برای انجام این تنظیمات باید سه نقطه را بزنید و در Settins گزینه های business tools و Greeting message را به ترتیب انتخاب کرده و پیام مورد نظر خود را وارد کنید.

لینک کوتاه:

شما می توانید لینک پروفایل خود را برای افراد مختلف ارسال کنید. با باز کردن این لینک فرد وارد صفحه گفت ‌و گوی شما در واتساپ می شود. برای کپی‌ کردن لینک کوتاه سه نقطه را بزنید و گزینه های Settins، business tools، Short link را به ترتیب انتخاب کنید.

پاسخ ‌های سریع:

با استفاده از این ترفند می توانید پاسخ هایی را که به طور مداوم تکرار می کنید ذخیره کرده و در صورت نیاز به راحتی ارسال کنید. برای ذخیره کردن این پاسخ ها سه نقطه را بزنید و در قسمت Settins گزینه های business tools، Quick reply را انتخاب کنید و پاسخ مورد نظرتان را وارد کنید.

دلیل پریدن واتساپ بیزینس

دلیل پریدن واتساپ بیزینس

یکی از مشکلاتی که ممکن است در هنگام کار با واتساپ بیزینس با آن روبرو شوید، بیرون پریدن از واتساپ است. یکی از دلایل ایجاد این مشکل می تواند پر شدن حافظه کش باشد. برای برطرف کردن این مشکل ابتدا حافظه کش را پاک کنید و اگر مشکل همچنان ادامه داشت حافظه دیتا ها را نیز پاک کنید. در صورتی هم که با ارور “واتساپ متوقف شده است” روبرو می شوید باید آخرین نسخه واتساپ را دانلود و نصب کنید.

کاتالوگ واتساپ بیزینس یکی از امکانات کاربردی در واتساپ بیزینس است که می توانید از آن برای افزایش فروش و سود خود استفاده کنید. با استفاده از این کاتالوگ ها می توانید محصولات خود را به راحتی به مشتریان خود معرفی کنید. و بدون نیاز به داشتن یک وبسایت، ویترینی برای نمایش محصولات خود داشته باشید. در این کاتالوگ ها علاوه بر تصویر محصولات می توانید نام، قیمت، کد و مشخصات هر محصول را نیز وارد کنید تا خرید برای مشتریان شما راحت تر شود. ما در شرکت دیجیتال مارکتینگ وب شهر، با سابقه سئو و طراحی سایت در شهریار و تمامی مناطق استان تهران، میتوانیم مشاور خوبی برای مشکلات شما در حوزه دیجیتال مارکتینگ باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب سایت در حال بازطراحی می باشد...

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.