__

دلایل باز نشدن سایت های ایرانی در کروم

در دنیای امروز که وصل شدن به اینترنت و کار کردن با آن جزو نیازهای روزمره ما است، امکان ایجاد مشکلاتی مثل مشکل باز نشدن سایت در کروم وجود دارد. کروم یکی از مرورگرهای پرطرفدار است که کاربران در همه‌ی پلتفرم ‌ها از آن استفاده می ‌کنند. این مشکل معمولاً زمانی به‌وجود می ‌آید که مرورگر قادر به باز کردن لینک ‌ها نیست. ممکن است این مشکل بر اثر مشکلات فنی یا تنظیمات مرورگر ایجاد شود و یا به ‌خاطر فیلترینگ باشد. اگر مشکل مربوطه صرفا محدود به سایت های ایرانی است و سایت های خارجی بدون مشکل باز می شوند، احتمالا مشکل مربوط به فعال بودن وی پی ان است که با غیر فعال کردن وی پی ان یا افزونه پروکسی در گوگل کروم، این مشکل حل خواهد شد. اما این مشکل می تواند دلایل دیگری را نیز داشته باشد. در این مقاله به بررسی دلایل ایجاد این مشکل می‌ پردازیم؛ تا کاربران بتوانند با رفع این مشکل به نحو احسنت از این مرورگر استفاده نمایند.

چرا بعضی از سایت ‌ها در گوگل کروم باز نمی ‌شوند؟

دلایل مختلفی وجود دارد که می ‌تواند باعث ایجاد مشکل باز نشدن سایت در کروم شود.
یکی از دلایل مشکل باز نشدن سایت در کروم فیلترینگ است؛ که سایت ‌ها به‌وسیله فیلترینگ اینترنتی مسدود می‌ شوند.
در صورت استفاده از پروکسی به بررسی تنظیمات آن بپردازید و مطمئن شوید که سایت‌های ایرانی محدود نشده اند.
از دیگر دلایل مشکل باز نشدن سایت در کروم تنظیمات DNS است. تغییر تنظیمات dns هم می ‌تواند به رفع این مشکل کمک کند. در این موارد می ‌توانید از‏ dns‌ های گوگل کمک بگیرید.
به کمک یک وی پی ان که IPثابتی دارد دسترسی به سایت ها را امتحان کنید. استفاده از وی پی ان‌ های مختلف می‌ تواند دسترسی به سایت ‌ها را محدود کند.
تنظیمات امنیتی مرورگر کروم را مورد بررسی قرار دهید تا به‌درستی تنظیم شده باشد.
کش و کوکی ‌های مرورگر خود را پاکسازی کنید؛ تا اطلاعات قدیمی باعث ایجاد مشکل باز نشدن سایت در کروم نشود.
کروم خود را به‌روز رسانی کنید؛ زیرا اگر کروم به‌روز رسانی نشود ممکن است این مشکل به وجود بیاید.

علت باز نشدن گوگل کروم در اندروید

باز نشدن کروم در اندروید

مطالعه بیشتر: نحوه انتقال دامنه به شخص دیگر

ممکن است کش گوشی شما پر شده باشد؛ در نتیجه امکان باز شدن گوگل کروم در اندروید وجود ندارد. بهتر است کش و داده ‌های خود را پاکسازی کنید.
نسخه گوگل کروم خود را آپدیت نمایید تا به‌روز رسانی شود. گوگل کروم خود را به آخرین نسخه به روز رسانی کنید.
بررسی کنید که اندروید شما به اینترنت وصل باشد و اتصال به شبکه وجود داشته باشد.
از پروکسی یا وی پی ان استفاده کنید و مطمئن شوید که تنظیمات آنها درست است؛ یا اینکه می ‌توانید آن را غیرفعال کنید تا متوجه شوید به‌خاطر وصل بودن وی پی ان مشکل به وجود نیامده است.
در صورتی که دستگاه شما دچار مشکلات حافظه شده باشد امکان به‌روز رسانی و اجرای برنامه‌ ها وجود ندارد. مطمئن شوید که حافظه دستگاه شما کافی است.

مشکل باز نشدن گوگل کروم در ویندوز 7

دلایل متعددی برای این مشکل وجود دارد که در اینجا به بررسی آن می‌ پردازیم.
ممکن است داده و کش گوگل کروم این مشکل را ایجاد کرده باشد. کش و دیتا ها را پاکسازی کنید.
گوگل کروم خود را به‌روز رسانی کنید و نسخه ای استفاده کنید که با گوشی شما سازگار باشد. در صورتی که نسخه کروم شما قدیمی شود ممکن است این مشکل به ‌وجود آید.
کش و داده‌ های ذخیره شده در گوگل کروم ممکن است خراب شده باشند و مشکلات باز نشدن مرورگر را به وجود آوردد.
افزونه هایی که در گوگل کروم نصب شده ‌اند ممکن است این مشکلات را به وجود بیاورند، امتحان کنید که آیا با غیر فعال کردن آنها این مشکل برطرف می ‌شود یا خیر.
یکی از دلایل باز نشدن سایت در کروم به‌خاطر آنتی ویروس است که اشتباها گوگل کروم را مسدود کرده است. آنتی ویروس را موقتاً غیر فعال نمایید. سپس مرورگر را باز کنید و ببینید آیا این مشکل برطرف شده است یا نه.
مطمئن شوید که تنظیمات امنیتی ویندوز7 یا گوگل کروم باعث مشکل نشده باشد.
مرورگر خود را ریست کنید. روی منوی سه نقطه که در گوشی در قسمت سمت راست قرار دارد کلیک کنید و ریست را انتخاب کرده و مرورگر را ریست نمایید.

علت باز نشدن سایت ‌ها در گوشی

علت باز نشدن سایت در گوشی، می ‌تواند مشکلی باشد که از سمت اپراتور ارائه دهنده اینترنت به وجود آمده است و یا اینکه موبایل شما دچار ایراد شده است. موارد متعددی برای ایجاد این مشکل وجود دارد که در اینجا به بعضی از آنها اشاره می‌ کنیم.
باز نشدن سایت با اینترنت گوشی زمانی که اینترنت وصل است.
اگر اینترنت وصل باشد اما سایت باز نشود، ممکن است که شما فقط در حال دیدن سیگنال باشید؛ اما سیگنالی موجود نباشد. زیرا ممکن است بسته اینترنت شما به اتمام برسد؛ اما سیگنال اینترنت در بالای صفحه گوشی دیده شود. در این حالت لازم است تا همه اپلیکیشن ‌هایی را که با اینترنت سر و کار دارد را چک کنید؛ تا ببینید که آیا آنها اینترنت دارند یا نه؟ همچنین از طریق این اپلیکیشن‌ ها می ‌توانید میزان حجم اینترنت خود را نیز چک نمایید.
مسدود بودن سایت
گاهی اوقات مشکل باز نشدن سایت در گوشی از خود سایت است. این مشکل می‌تواند از طرف سرور و گاهی هم به خاطر ترافیک بالای ورودی به سایت باشد. در این زمان لازم است تا صبر کنید و در زمان خلوت ‌تری دوباره به سایت وارد شوید.
پایین بودن سرعت اینترنت
بعضی مواقع ممکن است مشکل باز نشدن سایت در کروم به‌خاطر پایین بودن سرعت اینترنت باشد. در این زمان لازم است تا با شرکت ارائه دهنده اینترنت تماس برقرار کنید و این موضوع را پیگیری کنید. گاهی اوقات به خاطر مشکل زیر ساخت انتقال اتفاق می ‌افتد و سریعاً درست می ‌شود؛ اما اگر همچنان سرعت اینترنت شما کم است؛ نیاز است تا با اپراتور آن تماس بگیرید و پیگیری نمایید.

باز نشدن سایت ها در گوشی

مطالعه بیشتر: بازگردانی اکانت تلگرام

راهکارهای سریع حل مشکل باز نشدن سایت ها در کروم

اگر قادر به باز کردن لینک سایت ها در مرورگر کروم گوشی یا لپ تاپ خود نیستید، همانطور که توضیح دادیم این مشکل می تواند دلایل مختلفی داشته باشد؛ اما با انجام اقدامات زیر، می توانید این مشکل را برطرف کنید:
ساده ترین کار که ممکن است موثر واقع شود، خروج از نرم افزار کروم و راه اندازی مجدد آن است.
گاهی اوقات این مشکل مربوط به حافظه کش و کوکی های مرورگر گوگل کروم است که برای رفع آن باید حافظه کش مرورگر را پاک کنید.
اگر extensions یا افزونه های مختص کروم را روی مرورگر خود نصب دارید، ممکن است مشکل باز نشدن سایت در کروم به این دلیل باشد. برای این منظور باید اقدام به حذف افزونه ها کنید.
اگر مشکل باز نشدن سایت در کروم مختص سایت های ایرانی هست و سایت های خارجی بدون مشکل باز می شوند، این مشکل مربوط به روشن بودن وی پی ان یا افزونه کروم است که با خاموش کردن آن، این مشکل برطرف می شود. اما گاهی اوقات ممکن است تنظیمات پروکسی در مرورگر کروم دچار تغییراتی شود که برای این منظور باید عبارت Internet Options را در لپتاپ خود جستجو کنید و به Connections روید و در بخش پایینی پنجره، LAN Settings را انتخاب کنید؛ در این قسمت تیک Use a Proxy Server for Your LAN را باید برداشته و ok کنید.
در پایان اگر از هیچکدام از روش های مذکور نتیجه نگرفتید، نرم افزار کروم را از روی سیستم خود حذف و دوباره آن را نصب کنید.

در این مقاله از وب شهر مشکل باز نشدن سایت در کروم را بررسی کردیم. دلایل ایجاد مشکل می‌ تواند به خاطر قدیمی شدن نسخه گوگل کروم و یا مشکلات مربوط به پلاگین‌ ها و افزونه ‌ها و همچنین امکان ایجاد مشکلات در تنظیمات امنیتی و فایروال گوگل و ویندوز باشد. برای اینکه بتوانید این مشکل را رفع کنید اولین کار به‌روز رسانی گوگل کروم است. راه‌ های دیگر غیر فعال کردن پلاگین‌ ها و افزونه ها، پاکسازی کش و دیتا ها و بررسی آنتی ویروس و تنظیمات امنیتی است. در صورتی که این مشکلات برطرف نشد بهتر است گوگل کروم حذف و دوباره نصب گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب سایت در حال بازطراحی می باشد...

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.