__

ساخت شماره مجازی رایگان نامحدود

احتمالاً برای شما هم پیش آمده است که تمایل به ثبت نام در یک سایت خارجی و یا نصب یک برنامه خارجی داشته باشید. که این سایت یا برنامه تنها برای شهروندان برخی کشورها قابل دسترس است. از سویی دیگر با توجه به قرارگیری کشورمان در شرایط تحریم، استفاده از اغلب برنامه ‌ها و سایت ‌های بین ‌المللی به وسیله شماره ‌های ایرانی مقدور و میسر نیست. همچنین ممکن است شما به دلایل مختلف تمایل نداشته باشید شماره خود را در اختیار سایر افراد قرار دهید.

در چنین موقعیت‌ هایی، شماره مجازی رایگان می ‌تواند راه گشا باشد. در ابتدا باید یک تعریف تفصیلی از شماره مجازی رایگان داشته باشیم. باید بدانید که ساخت این قسم از شماره‌ ها نیز ممکن است و برای داشتن شماره مجازی، حتما لازم نیست که این شماره ها را خریداری کنید. اما باید بدانید که شماره های رایگان، محدودیت ها و معایب خاص خود را دارند. در ادامه این مقاله، همراه وب شهر باشید تا شما را با نحوه ساخت شماره مجازی و مزایای آن آشنا نماییم.

شماره مجازی چیست؟

شماره مجازی یا همان virtual number را می ‌توان به عنوان یک شماره مجازی توصیف کرد. در واقع این شماره به یک سیم‌کارت مربوط نمی‌شود و از این جهت نمی ‌توان وجود حقیقی را برای آن متصور شد. به بیانی دیگر شماره مجازی، قابلیت ارسال و دریافت پیام و تماس را با پیش شماره کشورهای مختلف را بدون نیاز به سیم ‌کارت یا تلفن، برای افراد سراسر جهان میسر می‌ کند.
استفاده از این شماره امروزه به یک چالش در جهان تبدیل شده است تا شهروندان کشورهای مختلف بتوانند از سرویس ‌های بین ‌المللی استفاده کنند. این شماره ‌ها اغلب به صورت فروشی در دسترس افراد قرار می‌ گیرند. اما طبق تجربه خریداران شماره مجازی، خرید این شماره صرفه اقتصادی ندارد. از این جهت آموختن ساخت شماره مجازی رایگان می‌ تواند استفاده از سرویس ‌های بین ‌المللی را بدون صرف هزینه میسر سازد.

ساخت شماره مجازی دائمی

بیشتر بخوانید: چرا کاتالوگ واتساپ بیزینس کار نمیکنه

آموزش ساخت شماره مجازی

ساخت شماره مجازی به نسبت دلخواه افراد به دو صورت ساخت شماره مجازی رایگان و ساخت شماره مجازی پولی قابلیت انجام دارد. اما واضح است که اغلب افراد ساخت شماره مجازی رایگان را ترجیح می ‌دهند. هر دو روش ساخت شماره مجازی از طریق سایت و یا اپلیکیشن صورت می‌ گیرند و می‌ توان گفت در این مورد با یکدیگر مشترک هستند.
اما در صورتی که شما اقدام به خرید شماره مجازی کنید، هیچ گونه نگرانی از بابت محدود شدن یا قطعی نخواهید داشت و می ‌توانید بدون محدودیت، از سرویس ‌های بین ‌المللی استفاده کنید و یا حساب و اکانت خارجی برای خود داشته باشید. بهتر است بدانید برخی از شماره‌ های مجازی قابلیت استفاده چند باره ندارند و در واقع می‌ توان آن‌ها را یکبار مصرف نامید. اما برخی دیگر که اغلب پولی هستند، امکان دسترسی ثابت و مداوم از شماره مجازی مورد نظر را به شما می ‌دهند.

برنامه ساخت شماره مجازی رایگان نامحدود

ساخت شماره مجازی رایگان نامحدود در اپلیکیشن ‌های مختلف روند متفاوتی دارد. اما در حالت کلی جهت ساخت این شماره لازم است ابتدا برنامه مورد نظر را از فروشگاه گوگل پلی یا سایر برنامه‌ های دانلود، نصب کنید. سپس در آن ثبت‌ نام کنید و یک حساب کاربری برای خود ایجاد نمایید. پس از این مرحله، با انتخاب پلن و شماره مجازی مورد نظر خود، قابلیت استفاده از شماره مجازی را خواهید داشت.
لازم به ذکر است که توجه به دو مورد در انجام این کار ضروری است: مورد اول عملکرد و اعتبار برنامه مورد نظر است. لازم است به طرق مختلف در این خصوص مطمئن شوید و سپس اقدام به استفاده از آن کنید. مورد دوم نیز امکان دسترسی به این برنامه از ایران است. قبل از نصب اپلیکیشن، از خدمات دهی اپلیکیشن به کاربران ایرانی اطمینان حاصل کنید. بهتر است بدانید برنامه ‌های مختلف و گوناگونی جهت ساخت شماره مجازی رایگان نامحدود وجود دارند که از جمله آن‌ها می ‌توان به برنامه Nextiva اشاره کرد.

ساخت شماره مجازی بدون برنامه

اگر در نظر دارید از راهی بجز استفاده از برنامه، برای خود شماره مجازی رایگان تهیه کنید، استفاده از سایت ‌ها و سرویس ‌های آنلاین بهترین گزینه برای شما خواهد بود. در این روش ابتدا لازم است به سایت یا سرویس مورد نظر خود را در این زمینه انتخاب کنید. از سایت ‌هایی که عملکرد آن‌ها مطلوب بوده است و همچنین با عملکرد سریع و استفاده آسان می ‌توانند شماره مجازی رایگان نامحدود ارائه دهند، می ‌توان به این موارد اشاره کرد: 7sim.net، sms.sellaite.com، receive-smss.com، freesmscenter.com و freephonenum.com.
پس از انتخاب سایت باید در آن ثبت ‌نام کنید و برای خود یک پنل کاربری ایجاد نمایید. سپس شماره ‌ای را بر اساس محل و موقعیت مکانی انتخاب کنید. حال شماره مجازی رایگان شما آماده استفاده است.

شماره مجازی دائمی رایگان

شماره مجازی رایگان از مزایایی برخوردار است که از جمله این مزایا می ‌توان به استفاده از سرویس‌ های بین‌ المللی، به کار بردن برنامه ‌های مربوط به کشورهای دیگر و عدم دسترسی سایر افراد به شماره اصلی اشاره کرد. همچنین استفاده از این شماره می ‌تواند برای شرکت ‌ها و مؤسسات صرفه اقتصادی بسیاری را به همراه داشته باشد و امکان مدیریت و کنترل تماس ‌ها و پیام‌ هایی با تعداد زیاد را میسر و مقدور سازد.
بنابراین، این شماره را می ‌توان با توجه به برخی شرایط به عنوان یک ضرورت توصیف کرد. اما بدیهی است که افراد و خصوصاً شرکت ‌های استفاده کننده از شماره مجازی رایگان، ترجیح می‌ دهند از شماره‌ هایی استفاده کنند که محدودیت زمانی نداشته باشد. به بیان دیگر، شماره مجازی رایگانی که پس از مدتی قابل استفاده نباشد، مورد مناسبی برای شرکت‌ ها و حتی افراد نیست.
در چنین شرایطی دائمی بودن شماره مجازی رایگان اهمیت پیدا می ‌کند. بنابراین شما جهت داشتن شماره مجازی دائمی رایگان، می ‌توانید از سایت ‌هایی که پیش‌تر معرفی شد استفاده نمایید و نگرانی از بابت محدودیت زمانی استفاده از شماره مورد نظر خود نداشته باشید.

ساخت شماره مجازی رایگان برای تلگرام

جهت ساخت شماره مجازی رایگان برای تلگرام شما می‌ توانید به دو صورت استفاده از برنامه یا اپلیکیشن و بدون استفاده از برنامه اقدام کنید. در صورتی که تمایل به استفاده از برنامه داشته باشید می ‌توانید از چهار برنامه Nextplus، Talk2، SmartCall و textnow استفاده کنید که عملکرد بسیار مطلوب و رضایت ‌بخشی داشته ‌اند.
اما روش دیگری نیز برای ساخت شماره مجازی رایگان برای تلگرام وجود دارد که بدون استفاده از اپلیکیشن انجام می ‌گیرد. در این روش شما می ‌توانید با استفاده از سرویس ‌های آنلاین برای تلگرام خود شماره مجازی داشته باشید. پروسه انجام این کار به این صورت است که شما در ابتدا وارد سایت مورد نظر می ‌شوید و یک شماره را انتخاب می ‌کنید. سپس لازم است آن را برای تأیید در تلگرام وارد کنید و از آن استفاده نمایید. لازم به ذکر است که این شماره ‌ها نامحدود نیستند و پس از مدتی قابلیت استفاده نخواهند داشت و غیر فعال خواهند شد.

آشنایی با مزایای شماره مجازی

شماره مجازی رایگان

بیشتر بخوانید: ساخت حساب پی پال بدون پاسپورت

همان طور که پیش‌تر ذکر شد، شماره مجازی منحصر به سیم‌کارت خاصی نیست و جهت استفاده از آن نیز لزوماً نیاز به موبایل وجود ندارد. بنابراین اولین مزیت شماره مجازی را می‌ توان دسترسی آسان و سهولت در استفاده از این شماره دانست. از سویی دیگر، با توجه به عدم نیاز به موبایل برای استفاده از این شماره ‌ها، می ‌توان مدعی شد لازمه استفاده از آن‌ها، دسترسی به سخت افزار نیست و در هر شرایطی می ‌توان آن‌ها را به کار برد. تنها مورد لازم برای استفاده از شماره مجازی، دسترسی به اینترنت است.
در واقع این شماره ‌ها در گوشی یا لپتاپ شما قرار می ‌گیرند و شما در هر شرایطی که به اینترنت متصل باشید، می ‌توانید از آن استفاده نمایید. البته لازم به ذکر است که بعضی از افراد یا شرکت ‌هایی که ارائه دهنده شماره مجازی به سازمان‌ های خاص هستند، به ابزاری نظیر Voip نیاز دارند. اما در حالت عادی و برای اغلب کاربران، چنین شرایطی وجود ندارد و نیازی به استفاده از سیم‌کارت‌ های اپراتورهای مختلف یا ابزار پیچیده نیست.

کاهش هزینه های تماس

شماره مجازی همچنین می ‌تواند هزینه ‌های تماس شما را به میزان قابل توجهی تقلیل دهد. چراکه حتی استفاده از سیستم تلفن ثابت نیز برای برخی شرکت ‌ها صرفه اقتصادی ندارد. در شرکت ‌های بزرگ و گاهی حتی در ارتباطات شرکت ‌های نوپا، یکی از مواردی که اغلب مشتریان این شرکت ‌ها با آن درگیر هستند، پشت خط ماندن یا لزوم تماس با چندین شماره برای ارتباط با شرکت مورد نظر است.

یک شماره برای همه

شماره مجازی این امکان را به کارکنان شرکت می‌ دهد تا همه آن‌ها بتوانند از یک شماره استفاده کنند و در عین حال، مشتریان نیز پشت خط منتظر نمانند. همچنین مدیریت تعداد پیام ‌های ارسالی و دریافتی و حتی تماس‌ها نیز از دیگر مزایای شماره مجازی محسوب می ‌شود. شما با استفاده از این شماره‌ ها می ‌توانید گزارشات تماس ‌ها و پیام‌ های خود را مدیریت کنید و حتی آن‌ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید.

داشتن شماره مجازی رایگان به افراد کمک خواهد کرد تا روند انجام اموری که برای انجام آن به شماره خارجی نیاز دارند، تسهیل و تسریع شود. همچنین استفاده از این شماره نیاز به استفاده از سخت افزار ندارد و این مورد نیز در تسهیل پروسه انجام امورات تأثیر بسزایی خواهد داشت. دریافت و دسترسی به شماره ‌های مجازی می ‌تواند به شما در وریفای کردن حساب ‌های کاربری خارجی، ارتباط با دورترین نقاط جهان و استفاده از سرویس ‌های بین ‌المللی کمک شایانی کند.

از این جهت کوشیدیم در این مقاله تمام مواردی که لازم است در این رابطه بدانید را به صورت کامل بیاوریم. تا بتوانیم روند دریافت و استفاده از شماره مجازی رایگان را برای شما آسان‌تر کنیم. البته لازم به ذکر است که شما با استفاده از این شماره خواهید توانست کسب و کار خود را نیز در سطح بین ‌الملل معرفی کنید. و یا حتی محصولات تولیدی خود را به صورت جهانی به فروش برسانید. شرکت طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ وب شهر، با سابقه خدمات طراحی سایت در شهریار و دیگر نقاط تهران، می تواند مشاوره خوبی برای ایجاد کسب و کار اینترنتی شما باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب سایت در حال بازطراحی می باشد...

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.